مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جشن عاطفه‌های امسال در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید و مقارن با روز آسمانی عرفه و عید سعید قربان در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 05 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن عاطفه‌ها در اردبیل اظهار کرد: این جشن همه‌ ساله در آغازین روزهای مهر ماه و شروع سال تحصیلی برای کمک به خانواده‌های نیازمند در تأمین نوشته‌افزار و مایحتاج ضروری فرزندانشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها امسال مقارن با روز آسمانی عرفه و عید سعید قربان برگزار می‌شود، تصریح کرد: به برکت این ایام معنوی تلاش می‌کنیم تا این جشن را به صورت شایسته‌ای نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مساجد، مراکز نیکوکاری، امام جماعات، ریش سفیدان محلات، معتمدان و خیرین به نحوه مطلوبی بهره‌مند شویم، گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان فردای کشور هستند که همه باید در جهت فراهم آوردن شرایط تحصیل برای آنها خصوصاً دانش‌آموزان نیازمند تلاش کنیم.

زلالی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت هر منطقه مشارکت همه‌ اقشار جامعه را می‌طلبد، افزود: مشارکت در بر داشتن موانع تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز به توسعه و پیشرفت جامعه کمک می‌کند که در این زمینه مشارکت بیش از پیش خیرین را خواستاریم.

وی جلوگیری از ترک تحصیل مددجویان تحت حمایت را یکی از مهمترین اقدامات این نهاد برشمرد و بیان کرد: به همت مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانیم سطح تحصیلی دانش‌آموزان را تا حد بالایی ارتقا دهیم.

فرهنگ انفاق و نیکوکاری باید در جامعه نهادینه شود

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل اضافه کرد: با بهره‌گیری از هنر ارزشی و انقلابی می‌توانیم فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در بین سطوح مختلفی از جامعه نهادینه کنیم.

زلالی ادامه داد: کمیته‌ امداد یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که فعالیت‌های بیشمار این نهاد در راستای فقرزدایی و مقابله با محرومیت بیش از پیش باید کانون توجه مردم نیکوکار استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابزاری که می‌توانیم در جهت تبلیغ و ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه به منصه‌ ظهور بگذاریم، بهره‌مندی از هنرمندان تأثیرگذار است، گفت: هنرمندان با استفاده از فکر و ذوق هنری خود می‌توانند در قالب‌های هنری نقش مهمی را در راستای کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان انجام شود.

زلالی با بیان اینکه طبع هنری می‌تواند احساس مسئولیت را در جامعه بیشتر کند، افزود: به همت نخبگان و هنرمندان جامعه می‌توانیم به بهترین شکل ممکن گرهی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بگشایم.

وی با بیان اینکه حتی اندک دارایی هر فرد می‌تواند در برابر نداری‌ها خود را نشان دهد، تصریح کرد: این امر مهم مستلزم اعتمادسازی است که امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر هنرمندان و تولید آثار هنری و ارزشی در این زمینه گام‌های بلندی را برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار