مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ازدواج مبنای تکامل جامعه بشری است و هر انسان با ازدواج کامل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 15 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی عصر امروز در مراسمی به مناسبت روز ازدواج در سالن اجتماعات هلال احمر اردبیل، اظهار کرد: اگر در مکتب اسلام به امر ازدواج تاکید شده به دلیل ماهیت این امر مقدس است که باید بر محوریت درست، منطقی و عقلانی انجام شده تا نتایج آن را شاهد و ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه ازدواج امر الهی است، تصریح کرد: ازدواج دستور خداست و در این مورد آیات و احادیث مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گفت: برای ازدواج نباید از فقر مالی ترسید چرا که خداوند متعال خود افراد ازدواج کرده را بی‌نیاز می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ازدواج نکردن به دلیل مسائل مالی بهانه‌ای بیش نیست، افزود: معلوم است که دو جوان در ابتدای زندگی مشترک مال و منال چندانی نداشته باشند و این تجربه را همه به نوعی گذرانده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه انسان دارای دو بعد جسمی و روحی است، بیان کرد: ازدواج هم به نیازهای جسمی انسان و هم به نیازهای مادی او پاسخگو بوده و رفع نیاز می‌کند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ازدواج باید زوجین از نظر مالی، فرهنگی، عرفی، اخلاقی و ... هم‌کفو بوده تا اختلاف نظر کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در تمامی مراحل ازدواج و زندگی باید ائمه اطهار را الگوی خود قرار داد.

ترویج ازدواج‌های ساده

در این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ترویج ازدواج ساده را یکی از نیازهای فعلی جامعه برشمرد و اظهار کرد: با ترویج ازدواج‌های ساده می‌توان این سنت الهی را گسترش داد.

بهرام غیبی با بیان اینکه هزینه‌های کاذب در ازدواج‌های امروزی افزایش یافته است، گفت: می‌توان ازدواج‌هایی با هزینه پایین داشت که در این صورت زوجین هم به فشار و بدهی نمی‌افتند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های زیاد و بعضاً کاذب متضمن خوشبختی زوجین نیست، افزود: خوشبختی در درک همدیگر و هدایت زندگی به سمت خواسته‌های معنوی و اخروی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار