جشن عاطفه‌ها در حالی همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شد که امروز هموطنانمان مهر و عطوفت می‌بخشند و خیرات و مبرات توشه برمی‌دارند.
کد خبر: ۹۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 17 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زنگ مشارکت مردم در جشن عاطفه‌ها در حالی از صبح امروز در اردبیل و شهرهای این استان نواخته شد که امروز و فردا در توزیع مهربانی‌ها و عاطفه‌ها هموطنانمان به مدد نیازمندان و مستمندان می‌‌شتابند تا در امر خیر و نیک دستگیری از دیگران خود را شریک کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل جشن عاطفه‌ها با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی از امروز و با استقرار 250 پایگاه به شکل ثابت و سیار برگزار می‌شود تا در 120 پایگاه ثابت و 130 پایگاه سیار این کمک‌ها امروز و فردا برای دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت جمع‌آوری و تقدیم آنها شود.

بهروز زلالی افزود: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، مجموعه امداد وظیفه‌ خود می‌داند که در موسم بازگشایی مدارس کمک‌های نیکوکاران را جمع‌آوری و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار دهد تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود امکانات اولیه‌ تحصیلی از علم‌آموزی عقب نماند.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌های امسال در دو مرحله برگزار خواهد شد، گفت: نخستین مرحله‌ این جشن روزهای 26 و 27 شهریور ماه با همکاری کمیته امداد و سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود که 218 پایگاه ثابت و سیار در این روزها کمک‌های مردمی به جشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، مرحله دوم جشن عاطفه‌ها 8 مهرماه در مدارس و واحدهای آموزشی برگزار خواهد شد که در این جشن یک‌هزار و 217 پایگاه در مدارس و مراکز آموزشی آماده جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان برای حمایت از همنوعان خود در مدارس خواهند بود.

زلالی با بیان اینکه 100 درصد کمک‌های جمع‌آوری ‌شده در مدارس توسط مدیران و انجمن اولیا و مربیان عمدتاً در‌‌ همان مدرسه توزیع خواهد شد، بیان کرد: چنانچه در مدرسه‌ای دانش‌آموز نیازمندی نباشد با نظر مدیر و انجمن اولیا و مربیان به مدرسه‌ای که نیازمندی دانش‌آموزان بیشتر است ارجاع خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته از محل برگزاری جشن عاطفه‌ها 12 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده بود که با همکاری آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است که امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش کمک‌ها در جشن عاطفه‌ها باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هدف ما در برگزاری جشن عاطفه‌ها افزایش سطح کمک‌ها با کیفیت و تمرکز بیشتر است و به همین دلیل امسال تعداد پایگاه‌های شهری در جشن عاطفه‌ها را کاهش داده‌ایم.

زلالی با تاکید بر اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها در اسرع وقت و بدون فوت وقت در اختیار دانش‌آموزان زیر پوشش امداد و نیازمند قرار خواهد گرفت، افزود: این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از آغاز سال تحصیلی انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 699 نفر برای برگزاری این جشن حضور خواهند یافت که یک‌هزار و 285 نفر از این تعداد نیروی افتخاری و مابقی نیروی رسمی و قراردادی کمیته امداد خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار