در مراسم شب شعر وخاطره گویی عنوان شد:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: دشمنان برای جبران شکست خود در جنگ سخت 8 ساله به جنگ نرم روی آورده اند. دشتی افزود: صدام در طول 8 سال جنگ تحمیلی مرتکب ظلم بزرگی بر حق ملت ایران و عراق شد اگر این جنگ ویران کننده نبود، دو کشور ایران و عراق به یک قدرت بلامنازع اقتصادی در منطقه تبدیل می شدند.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 28 September 2015

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: دشمنان برای جبران شکست خود در جنگ سخت 8 ساله به جنگ نرم روی آورده اند.

به گزارش تابناک اردبیل مراسم شب شعر وخاطره گویی با حضور گسترده رزمندگان دوران دفاع مقدس، اصحاب هنر، شعرا و ادبا، دانشجویان و بسیجیان در محل دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر برگزار شد.

در این مراسم عظیم دشتی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلایم در قلب دنیا به سیطره دو ابرقدرت شرق وغرب بر ملت های جهان پایان داد؛ لذا آنان برای انتقام از این رویداد تاریخی و کم نظیر با یکدیگر هم قسم شدند انقلاب اسلامی نوپای ایران را به هر نحو ممکن درجا خفه کنند به همین جهت دست به انواع و اقسام توطئه زدند.

وی افزود: ناجوانمردانه ترین توطئه دشمنان ملت ایران، تحمیل یک جنگ وحشیانه نابرابر بود که برای این کار صدام ملعون را اجیر کردند.

دشتی گفت: صدام در طول 8 سال جنگ تحمیلی مرتکب ظلم بزرگی بر حق ملت ایران و عراق شد اگر این جنگ ویران کننده نبود، دو کشور ایران و عراق به یک قدرت بلامنازع اقتصادی در منطقه تبدیل می شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به صدمات جنگ تحمیلی به انقلاب نوپای ایران افزود: هرچند این جنگ از نظر اقتصادی، نظامی و نیروی انسانی برای ما هزینه هایی به دنبال داشت ولی از جهات مختلف دستاوردهای بزرگی را به ملت ایران به ارمغان آورد که این دستاوردهای مهم، تلخی دوران دفاع مقدس را از ذهن ملت ایران پاک کرد.

وی افزود: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس این بود که قدرت ولایت فقیه درجهان به منصه ظهور رسید زیرا خیلی ها بر این باور بودند که یک مجتهد عالم وعارف ومتقی نمی تواند از عهده اداره کشور در شرایط سخت و جنگی برآید، ولی در سایه وجود ولی فقیه در راس امور کشور وجنگ، سرنوشت طور دیگری رقم زد و به دنیا نشان داد که در جامعه اسلامی بزرگترین قدرت، قدرت ولایت فقیه است که می تواند کشور را به نحو احسن اداره نماید.

دشتی نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: جهاد و شهادت همان فرهنگی است که دشمنان خدا و ملت ازآن واهمه دارند که خوشبختانه این فرهنگ درجامعه ما نهادینه شد و انقلاب اسلامی را برای همیشه بیمه کرد.

این رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما در جنگ تحمیلی فهمیدیم که تکیه بر قدرت دیگران تکیه گاهی خوبی نیست و آنان در شرایط سخت بر تمامی عهد و پیمان خود پشت پا می زنند؛ لذا برای خودکفایی خیز بلندی برداشتیم و درخیلی عرصه ها به خودکفایی رسیدیم و اگر نبود این جنگ تحمیلی شاید هیچ وقت به این توفیقات دست نمی یافتیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، حفظ تمامیت ارضی کشور را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: در طول تاریخ هروقت محاربه وجنگی بین کشور ایران با کشورهای همسایه رخ داده است بخشی از مناطق کشور تقدیم بیگانگان شده است ولی خوسبختانه در این جنگ ما حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم و این برگ زرینی در تارک ملت سترگ ایران است.

دشتی در پایان سخنان خود گفت: هشت سال دفاع مقدس افتخار ابدی برای هرایرانی است و همه ایرانیان به آن آگاهند و قدردان تلاش حماسه سازان این دوره زرین تاریخ خود هستند.

در ادامه این مراسم سرهنگ پورمند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مشکین شهر با تشکر و قدردانی از رؤسای دانشگاههای آزاد اسلامی، پیام نور و کانون بسیج هنرمندان شهرستان مشگین شهر به خاطر برگزاری این محفل معنوی و ادبی اظهار داشت: استکبار جهانی با خیال خام خود می پنداشت با یک جنگ سخت می تواند بر اراده ملت ایران فائق آید به همین خاطر بر مرزهای غربی و جنوبی کشور ما هجوم آورد ولی با ایستادگی و مقاومت جانانه ملت با ایمان ایران مواجه شد.

پورمند افزود: اگر سردمداران آمریکا عاقل بودند از این جنگ درس عبرت می گرفتند و خوی استکباری خود را کنار می گذاشتند ولی متاسفانه هنوز هم به تجهیزات و تسلیحات خود می بالند و دست از خوی استکباری خود بر نمی دارند.

وی افزود: مستکبران عالم بدانند که عمر آنان به سر رسیده است و مستضعفان، حاکمان زمین خواهند شد زیرا این وعده الهی است و در وعده الهی هیچگونه تخلفی وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار