رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: غلبه احساسات بر عقل حین رانندگی باعث کاهش تمرکز راننده و افزایش احتمال وقوع تصادفات می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹ 11 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سرهنگ سید حجت فتاحی ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: جاده‌های شهری و بین شهری محل رانندگی هوشیارانه و بدون احساسات است و رانندگان در معابر باید با تعقل رانندگی کنند و اجازه غلبه احساسات را ندهند.

وی افزود: طی هیچ شرایطی در زمان رانندگی نباید احساسات، خشونت، رقابت، خود برتربینی، لجاجت یا انتقام بر رانندگی غلبه کند، چراکه در چنین حالاتی تمرکز فرد و امکان کنترل او به شدت کاهش می‌یابد و سرعت خودرو مدام بالا می‌رود و در چنین حالاتی برخورد یا واژگونی خودرو در مواجهه با کوچک‌ترین موانع بسیار زیاد است.

فتاحی گفت: رانندگی روی نقاط خط کشی شده (ممتد یا بریده)، خلاف قانون بوده و مخل روند رانندگی در جاده یا خیابان است و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی عبور از نقاط خط کشی شده (حتی خط کشی بریده)، تنها در صورتی میسر است که بخواهیم سبقت بگیریم و یا اینکه وارد خط دیگری شویم.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند قانون مدار با رعایت قوانین یاد شده علاوه بر اینکه به حقوق دیگران احترام می‌گذاریم از ایجاد بستر تصادف نیز جلوگیری می‌کنیم.

این مقام انتظامی استان اعلام کرد: بخشی از حوادثی که در زمان سبقت اتفاق می‌افتد به دلیل توجه نداشتن به نقاط کور است و برخی از رانندگان بدون توجه به نقاط کور خودرو (جلو، عقب، پهلو‌ها و ...) سبقت می‌گیرند.

فتاحی اظهار کرد: رانندگان هنگام سبقت پس از رعایت تمام جوانب (نگاه به عقب، نگاه کامل در عین حال سریع به سمت چپ خودرو، روشن کردن چراغ راهنما، چراغ زدن و علامت دادن به خودرو‌های جلویی و غیره) برای سبقت گرفتن اقدام کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار