معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برخی صنوف و مشاغل با ایجاد سد معبر در جلوی مغازه‌های خود و تعدی به خیابان، باعث تشدید ترافیک و ایجاد مزاحمت برای مردم هستند که ساماندهی این مشاغل برای حل درصد بالایی از مشکل ترافیک اردبیل ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 13 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در شورای ترافیک استان بیان کرد: وانت‌بارها، برخی مشاغل صنعتی و ... از جمله مشاغلی و صنوفی هستند که در بیشتر خیابان‌ها با سد معبر، موجب تشدید ترافیک شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساماندهی این صنوف و مشاغل برای حل درصد بالایی از مشکل ترافیک اردبیل ضروری است، افزود: انتقال مدارس از هسته مرکزی به مناطق دیگر شهر، اتخاذ تدابیر و ایجاد پارکینگ در جلوی بیمارستان‌ها و تسریع در ساماندهی وانت‌بارها، از جمله راهکار‌های زودبازده در کنترل ترافیک هستند.

به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل میرجعفریان با اشاره به اینکه ترافیک بر بروز ناملایمات رفتاری و کاهش آستانه تحمل تأثیرگذار است، ادامه داد: باید با جدیت و توجه به ریشه مسائل، در راستای حل آن برنامه‌ریزی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در ایجاد شهرک‌های جدید و خیابان‌کشی و تعیین عرض کوچه‌ها باید دقت و پیش‌بینی‌های لازم برای افق چند ساله انجام شود.

وی گفت: با توجه به منتهی شدن کوچه‌های متعدد به خیابان‌های هسته مرکزی شهر، باید برای مدیریت این موضوع نیز در بلندمدت برنامه‌ریزی شود، ولی مدیریت صنوف و ایجاد پارکینگ در برخی نقاط می‌تواند در راستای بهبود وضعیت فعلی ترافیک موثر باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار