نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه ایران و فرانسه با تکیه بر «SME»‌ها روابط تجاری خود را دنبال کنند. گفت: ۸۰ درصد صنعت ایران بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴ 13 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسین پیرموذن ۲۴ خرداد در دیدار با هیأت‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این کشور با تأکید بر اینکه سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ها (SME) است، گفت: در حدود ۸۰ درصد صنعت ایران نیز بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است و بنابراین تقویت روابط این بنگاه‌ها با همتایان فرانسوی آن‌ها می‌تواند به افزایش سطح روابط بین دو کشور کمک کند.

وی بیان کرد: برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور، سفارت‌خانه‌ها بسیار اثرگذار هستند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی دو طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند و در همین ارتباط به نظر می‌رسد ایران و فرانسه امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارت‌خانه‌های دو طرف بسیار پررنگ است.

پیرموذن به دوران برجام و حضور هیات‌های تجاری از کشور‌های مختلف اروپایی به ایران اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان بخش قابل توجهی از هیات‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند و این نشان می‌دهد که توجه به جایگاه این واحد‌ها در احیاء و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.

نایب‌رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور تصریح کرد: گروه ارتباطی بین بنگاه‌های ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به کمک آن اطلاعات اقتصادی لازم مبادله شود و این اقدام کمک می‌کند تا بنگاه‌ها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند، چون هدف آن گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار