افتتاحیه هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی بنیاد نخبگان استان اردبیل با حضور اساتید راهبر و اعضای کارگروه ارزیابی هسته‌های استاد محور علمی فرهنگی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ 14 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مهدی داوری رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل ضمن اشاره به فرآیند تشکیل هسته‌های استاد محور علمی فرهنگی، راهبری و تقویت دانشجویان مستعد جدیدالورود دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و تربیتی با هدف رشد و ارتقای جامع و چند بعدی دانشجویان را هدف اصلی این هسته‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه عضویت در این هسته‌ها، ویژه رتبه‌های برتر زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری، دارندگان مدال­‌های المپیاد‌های جهانی و ملی، برگزیدگان جشنواره‌های معتبر ملی و در برخی رشته‌های فنی مهندسی، ۱۰ درصد برتر معدل هم رشته و هم ورودی می‌باشد، اساتید راهبر تعیین شده برای این هسته­ها را اساتید خوشنام و دارای توانمندی علمی متعهد و علاقمند به مدیریت فعالیت­های گروهی دانشجویان و دارای تجربه کافی در حوزه تربیت، توانمندی سازی و مهارت افزایی دانشجویان به تشخیص کارگروه استانی و شورای رهبری بنیاد ملی دانست.

داوری با توجه به انتخاب رشته رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه‌های استان گفت: رشته‌های مورد نظر این هشت هسته در استان، پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالوژی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، دبیری ادبیات و راهنمایی و مشاوره هستند.

در ادامه، اعضای کارگروه ارزیابی هسته‌­های استاد محور علمی فرهنگی دکتر مهدی رهبر، دکتر مالک پناهی، دکتر عباس فنی‌اصل، دکتر اسماعیل گلی و دکتر علی احمدپور نیز به اهمیت تشکیل هسته‌های علمی فرهنگی با هدف ارتقای علمی، فرهنگی و تربیتی مستعدان و نخبگان تأکید و لزوم انتقال مفاهیم ارزش فرهنگی از جمله حس وطن‌دوستی و خودباوری، جهت دهی علمی فرهنگی، آشنایی با داشته­‌ها و ذخائر فرهنگی و علمی کشور و تقویت دو بال علم و تعهد در دانشجویان مستعد و نخبه استان را یادآور شدند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اردبیل، در پایان توافقنامه تشکیل هسته‌ها مابین بنیاد نخبگان استان اردبیل و اساتید راهبر به امضا رسید.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار