مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: خلاء قانونی مهم‌ترین مانع حصول نتیجه در ساماندهی مراکز اقامتی غیرمجاز کشور است و یکی از مشکلات امروز گردشگری استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 10 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسن محمدی ادیب ۲۱ خرداد در جلسه با فرماندار مشگین‌شهر و اعضای جامعه حرفه‌ای مراکز اقامتی استان، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات گردشگری استان و به تبع آن شهرستان مشگین‌شهر واحد‌های اقامتی غیرمجاز است، گفت: با وجود تلاش‌های زیاد اداره کل به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های دخیل تاکنون نتیجه مطلوبی در این مورد حاصل نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در بعضی از شهرستان‌ها تعداد قابل توجهی واحد غیرمجاز فعال هستند که به دلیل عدم اخذ مجوز امکان نظارت، تعیین نرخ، ثبت مهمان و نظارت بر خدمات ارائه شده را نداریم و این موضوع به یکی از معضلات حوزه گردشگری تبدیل شده است که بعضا مشکلات امنیتی نیز در پی داشته است.

وی اعلام کرد: خلاء قانونی مهم‌ترین مانع حصول نتیجه در ساماندهی این قبیل از مراکز اقامتی است و هم افزایی دستگاه‌های دخیل در موضوع و همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تنها راه رفع این معضل است.

محمدی ادیب در رابطه با حریم بقعه شیخ حیدر نیز خاطرنشان کرد: تعیین عرصه و حریم کل بنا‌های تاریخی در استان در حال بازنگری است و سعی بر آن شده است تا مطالبات مردمی در چارچوب قانونی مد نظر قرار گیرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار