نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بر خلاف آنچه که توسط نیروهای تکفیری تبلیغ می شود جنگ سوریه جنگی سیاسی بوده و مذهبی نیست.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 06 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل بیان کرد: کشورهایی مانند عربستان سعودی و قطر در سوریه دنبال منافع سیاسی و اقتصادی هستند و درگیری ها هیچ ارتباطی به مفاهیم مذهبی ندارد.
وی افزود: حاکمان سعودی دستگاه تبلیغ وهابیت را در اختیار گرفته و با شعار مذهبی و فرقه ای به دنبال بسیج نیروی های انسانی هستند در حالی که داعش هم اکنون تنها مناطق سنی نشین سوریه و عراق را در اختیار دارد.
وی بیان کرد: این حرف بی اساس که «روسیه در سوریه به کشتن اهل سنت اقدام می کند» از یافته های دروغ و بی اساس اتاق شایعه سعودی هاست و آنها با این شایعه از اهل سنت برای داعشی ها سربازگیری می کنند.
آیت الله عاملی افزود: بیشتر کشته های داعشی از اهل سنت است و آل سعود با حمایت از داعش از هر حکومتی بیشتر دستشان به خون اهل سنت آغشته است وآل سعود را باید به حق قاتل اصلی اهل سنت دانست.
نماینده ولی فقیه درادامه همچنین به فاجعه منا اشاره کرد و افزود: فاجعه منا نباید مشمول مرور زمان شود و دولت مردان ما باید با تمام توان از حقوق این مظلومان دفاع نمایند.
وی با بیان نمونه های مختلف حادثه منا را اقدامی عمدی ذکر کرده و از مسئولین حج که تحقیقات وسیعی را در این خصوص آغاز کرده اند تشکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین به دوران پس از برجام اشاره کرد و گفت: غرب تلاش داشت با برجام آزادگی ملت ایران را زیر سوال برده و از این کشور انقلابی و آرمانی ، ایرانی مطیع و دست به سینه بسازد.
وی تاکید کرد: آنها همواره به دنبال سقوط انقلاب اسلامی ایران بودند و از این روست که مدام دستگاه های تبلیغی آنها اعلام می کنند که ایران پس از امضای برجام تغییری نکرده است.
آیت الله عاملی با اشاره به سخن دولت مردان آمریکا و اروپا که این روزها مدام تکرار می کنند ایران با برجام عوض نشده است، این سخن را قرینه بسیار مهمی دانست که نیت آنها در مذاکره صرفا سلاح هسته ای نبوده ، بلکه آنها به دنبال تغییر هویت ملت و انقلاب هستند و ازاین جهت هشدار مقام معظم رهبری راجع به نفوذ را باید جدی گرفت.
وی در ادامه افزود: آنها که نتوانسته اند ملت بزرگ ما را از طریق حمله نظامی و محاصره اقتصادی به زانو دربیاورند، تصمیم دارند با نفوذ در اعتقاد، باورها، آداب، رسوم و سبک زندگی به ملتی غیر آرمانی تبدیل نمایند.
امام جمعه اردبیل همچنین از اهل سنت استان و غرب گیلان به خاطر عزاداری ها و احسانات مفصلی که در دهه محرم داشته اند تشکر کرد و آن را اقتداء به سیره نبوی دانسته و گفت:«ما باید عزاداری بر سیدالشهداء را به بزرگترین نقطه اشتراک وحدت، انسجام و همدلی بین شیعه و سنی در کشور تبدیل کنیم.»
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار