امام جمعه شهرستان نیر گفت: مطالعه و کتاب‌خوانی که امروز مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته باید به یک عادت شایسته در بین اقشار و آحاد مردم تبدیل شود تا بتوان از این ظرفیت عظیم در تعالی جامعه استفاده کرد.
کد خبر: ۱۶۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 14 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر اظهار کرد: در مکتب اسلام بعد از انجام فرایض دینی بیشترین تاکید بر امر دانایی، مطالعه و خواندن است تا افراد بتوانند خودشان را از دام جهالت و نادانی نجات دهند.

وی کتاب و کتاب‌خوانی را یکی از سرمایه‌های معنوی و ارزشی هر جامعه توصیف کرد و گفت: غفلتی که امروز از امر کتاب‌خوانی در جامعه مشاهده می‌شود، آسیب و خطر جدی است که اگر مداوا نشود تبعات ناگواری را به همراه دارد.

امام جمعه شهرستان نیر افزایش سرانه مطالعه را با تعیین راهکارهای درست برای ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر در مسیر مطالعه یادآور شد و افزود: ما می‌توانیم سهولت دسترسی مردم را به کتاب فراهم کنیم و در کنار آن راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه نقش مهم و حیاتی در این حوزه دارد.

مقدسی از مسئولان آموزش و پرورش، مراکز علمی و دانشگاهی خواست تا با جذابیت‌های مختلف زمینه تقویت امر مطالعه را فراهم کرده و انگیزه مطالعه در بین دانش‌آموزان را تقویت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر از اجرای طرح نذر کتاب در این شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: اجرای این طرح نقطه آغازین حرکت گروهی برای اهدای کتاب و رساندن آن به دست افراد محروم از مطالعه و کتاب‌خوانی است که قطعاً می‌تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی با انتقاد از برخی خانواده‌ها که به هویت جامعه و خانوادگی خود بها نمی‌دهند، بیان کرد: ما این روزها از نامگذاری‌های عجیب و غریب خارجی برای نام نهادن فرزندان خانواده‌های مختلف اخبار ناگواری را می‌شنویم که به هیچ وجه منطبق بر ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی نیست.

مقدسی اضافه کرد: خانواده‌ها به جای آن که عنوان مبارک ائمه اطهار را برای نامگذاری فرزندانشان استفاده کنند، گاه از عناوین و القابی استفاده می‌کنند که اصلاً بیان آن عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار