رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر گفت: بودجه فرهنگی این شهرستان ناکافی بوده و افزایش آن برای انجام برنامه های مختلف فرهنگی ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۷۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 08 February 2016

به گزارش ایرنا ، ولی عیدی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان نیر افزود: شهرستان های استان به ویژه نیر ظرفیت های بالایی برای تولید و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارند و در صورت افزایش بودجه شاهد رونق این بخش خواهیم بود.
وی اظهار کرد: شهرستان نیر با وجود هنرمندانی در تمام عرصه ها می تواند جزو شهرستان های شاخص هنری و فرهنگی در منطقه شود.
رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر از شهرداری نیر و دیگر ادارات ذیربط خواست با افزایش بودجه فرهنگی خود اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان را یاری کنند.
او ارتقای فرهنگ عمومی ، گسترش فضائل اسلامی و انسانی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری اثربخش و حمایت از اهل فرهنگ و هنر را از برنامه های اولویت دار این اداره ذکر کرد.
فرماندار نیر هم در این جلسه خواستار احداث مجتمع فرهنگی و هنری مستقل در این شهرستان شد و گفت: به خاطر نبود این فضا هنرمندان منطقه مجبور هستند آثار خود را در سایر شهرستان ها به نمایش بگذارند.
اکبر صمدی افزود: نبود سالن مجزای نمایش ، نگارخانه و آمفی تئاتر از جمله مشکلات هنرمندان این شهرستان است.
وی همچنین خواستار افزایش بودجه فرهنگی این شهرستان با توجه به قدمت تاریخی و وجود هنرمندان زیاد برای ارتقای فرهنگ و هنر شد.
صمدی گفت: برای نوسازی و بازسازی فرهنگسرای الغدیر 300 میلیون ریال اختصاص یافته و در کنار این فرهنگسرا که تمام مراسم و برنامه های فرهنگی و هنری در آن اجرا می شود یک مکان فرهنگی دیگر نیز احداث خواهد شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار