نارضایتی مردم از عملکرد شهردار و شورای شهر:
کد خبر: ۱۹۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 09 March 2016

در پی نارضایتی شدید مردم مشگین‌شهر از عملکرد شورا و شهردار این شهر، عده‌ای از مردم به صورت خودجوش به نظافت شهری پرداختند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس از اردبیل، چندی است که اکثر شهروندان مشگین‌شهری از عدم توجه شهرداری و اعضای شورای شهر به وضعیت عمومی شهرستان گله‌مند هستند، وضعیتی که در دو سال اخیر همه شهروندان را به ستوه آورده است.

وضعیت شهری به حدی در شهرستان توریستی مشگین‌شهر بغرنج است که در برخی محله‌های این شهرستان بویزباله‌‌ها مردم را با مشکلات بهداشتی مواجه ساخته است، و مردم در این ایام نزدیک به عید با چهره مخدوش و ژولیده‌ شهر ایام خود را به سر می‌کنند.

متاسفانه هر روز شاهد آن هستیم که ابهت این شهرستان در میان زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و در قبال عدم توجه شهرداری و شورای شهر مشگین‌شهر دفن می‌شود و وضعیت هر لحظه چون کشتی طوفان‌زده‌ای در دریای مواج غوطه‌ور می‌شود.

تهدید فرماندار مشگین شهر به انحلال شورا

انباشت زباله در محلات مشگین‌شهر

این در حالی است که با گذشت یک هفته از انتخابات، شهرداری مشگین‌شهر در راستای بهبود وضعیت شهری اقدامی بایسته انجام نداده است.

در میان این همه نارضایتی و پس از گذشت دو سال و اندی صدای نماینده مشگین‌شهر،استاندار، و فرماندار بارها شنیده می‌شود که اعضای شورای شهر نتوانسته‌اند عملکرد مطلوبی از خود بر جای بگذارند.

عده‌ای معتقدند،که اعضای شورای شهر و شهردار مشگین‌شهر از چندی پیش به دلیل فعالیت انتخاباتی بر له یک کاندیدای خاص مجلس امورات شهرستان را به کلی از یاد برده‌اند، به طوری که شواهد و مستندات نشان می‌دهد که هفت نفر از اعضای 9 نفره‌ شورای شهر به همراه یک شهردار کاندیدای خاص را در جلسات انتخاباتی همراهی می‌کرده‌اند.

با لبریز شدن صبر مردم و عدم توجه دستگاه‌های مربوطه به عملکرد شهرداری، عده‌ای از مردم شهرستان مشگین‌شهر به صورت خودجوش با ایجاد یک گروه‌ تلگرامی و جذب اعضا و دریافت کمک‌های نقدی از مردم اقدام به زیباسازی فضای شهری در این چند روز اخیر کرده‌اند.

تهدید فرماندار مشگین شهر به انحلال شورا
وضعیت آسفالت در برخی از محله‌های مشگین‌شهر

این سوال پیش می‌آید که شهرداری مشگین‌شهر با مبالغ هنگفت که در اختیار داردچرا به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند تا مردم مجبور باشند از جیب خود هزینه کرده و وظایف شهرداری را به گردن بگیرند.

در این رابطه یک شهروند مشگین‌شهری که در زیباسازی فضای شهری به صورت خودجوش فعالیت می‌کند گفت:10 اکیپ آماده برای نقاشی شامل دبیران دلسوز هنر و زیر مجموعه‌شان مشخص است، همچنین از تمامی دیوارهایی که باید به صورت حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای نگارش شوند تصویربرداری و دقیقا مشخص کرده‌ایم.

وی گفت: حتی ما راضی هستیم کلا برنامه نقاشی‌های دیواری خود را به همراه اکیپ هنرمندان شهر در اختیار شهرداری بگذاریم تا خود اقدام کنند اما به شرط اقدامی فی‌بالفور و خالصانه برای زیباسازی شهر.

 یکی دیگر از شهروندان مشگین‌شهری در گفت‌وگو با فارس گفت: متاسفانه فضای شهرستان مشگین‌شهر را غم گرفته، انگاری که شهر نه شهردار دارد و نه شورای شهر، واقعا خجالت می‌کشیم با این وضعیت حتی در خیابان ‌راه برویم.

مسعود .ر ادامه داد: آقایان شورا و شهردار اگر توان اداره‌ یک شهر را ندارند، خیلی آبرومندانه امورات شهر را تحویل دهند، تا هم خودشان و هم مردم خیال‌شان آسوده باشد.

این شهروند ادامه داد: من ساکن محله‌ سید‌آباد هستم،دو هفته است که شهرداری حتی زباله‌های سطل آشغال که پر از زباله هست را تخلیه‌ نکرده است و ما مجبوریم که زباله‌ها را به کنار این سطل زباله‌ها بیاندازیم، که همین موضوع موجب شده است که بوی گندی فضای محله‌ را بگیرد.

وی گفت: از آقای فرماندار خواهشمندیم که در این رابطه شخصا ورود پیدا کرده و برای احقاق حقوق مردم تلاش بکنند.


پارک جنگلی مشگین‌شهر و وضعیت موجود

در رابطه با وضعیت بغرنج شهرداری مشگین‌شهر یکی از اهالی خیابان دانش که کارشناس ارشد حسابداری است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: متاسفانه حساب و کتاب شهرداری با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و حدود شش سال است که شهرداری مشگین‌شهر حسابرسی نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه زمین‌های به نام شهرداری در میان کارکنان به قیمت‌های پائینی دست به دست می‌شود که این شرم‌آور است.

این شهروند تصریح کرد: بنده ساکن خیابان دانش هستم، دقیقاکنار خانه‌ ما، زمینی را شهرداری به مزایده گذاشت اما بار دیگر شاهد بودیم که یکی از بهترین زمین‌های شهرداری را به قیمت ناچیزی یکی از کارکنان شهرداری تصاحب شد.

تذکر نهایی را به شهردار و شورا می‌دهم

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس از اردبیل، در این رابطه فرماندار مشگین‌شهر با انتقاد از عملکرد شهردار و شورا گفت: متاسفانه وضعیت شهری در حال حاضر قابل قبول نیست و ما نسبت به وضعیت بارها تذکر داده‌ایم.

رئیس شورای اداری مشگین‌شهر گفت: متاسفانه با این که چند روز از انتخابات می‌گذرد، تا به این لحظه هیچ اقدامی از شورا و شهردار حداقل برای پاک‌سازی دیوار نوشته‌ها و پاک‌سازی پوسترهای انتخاباتی ندیده‌ایم.


وضعیت دیوارها بعد از انتخابات

ابراهیم امامی تصریح کرد: اعلام آمادگی کرده‌ایم که تمامی کارکنان دهیاری‌ها و بخشداری‌ها را به همراه تجهیزات‌شان بسیج کنیم و در اختیار شهرداری قرار دهیم، تا در این فرصت باقی‌مانده تا عید وضعیت شهری را بهبود بخشند.

این مسئول در انتها با لحنی تهدیدآمیز گفت: به اعضای شورای شهر و شهردار، آخرین تذکر را می‌دهیم که در صورتی که این وضعیت را بهبود نبخشند از طریق استانداری در مورد انحلال شورا تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتقاد استاندار از وضعیت عمومی مشگین‌شهر

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بازدید خود به همراه نماینده مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از محلات مشگین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مشگین‌شهر دیگر همان مشگین‌شهر قدیم نیست، بلکه تفاوت بسیاری نسبت با گذشته داشته است، این شهر اکنون پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط کشور است.

خدابخش با انتقاد از عملکرد شهردار و شورای شهرمشگین‌شهر گفت: این وضعیت در شهرستان مشگین‌شهر قابل قبول نیست و آقایان باید اهتمام جدی برای حل این مشکل داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت نامناسب عمران شهری این شهر خواستار توجه جدی شهرداری و اعضای شورای شهر مشگین‌شهر به تنظیف معابر، بهبود مبلمان شهری، ترمیم معابر و توسعه فضاهای سبز شد.

--------------------------

گزارش:سینا اسدی

--------------------------

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار