مديركل امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل از اجراي طرح توانمند سازي بانوان اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 10 April 2016

به گزارش ايرنا ، فريبا محمدلو روز يكشنبه در جلسه بررسي مسائل و مشكلات بانوان شهرستان نير گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل در چهار محور و حوزه برنامه ريزي و مسائل و مشكلات بانوان را مورد بررسي قرار داده كه شناخت سيره فاطمي با حضور زنان فرهيخته و آموزش آن به صورت روان و سليس به جوانان ، تحقق شعار سال و توانمند سازي بانوان و فعال كردن سازمان هاي مردم نهاد براي كاهش آسيب هاي اجتماعي مي باشد.
او با بيان اهميت كسب مهارت و توان افزايي در حوزه زنان و بانوان افزود: احياي هنرهاي سنتي و قديمي در استان
مي تواند علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار به اقتصاد خانواده ها نيز كمك شاياني كند.
وي گفت: در سال جاري كه از سوي رهبر فرزانه انقلاب با نام سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل نامگذاري شده بانوان بايد در عمل نقش خود را در تحقق اين شعار نشان دهند.
وي اظهار كرد: بانوان با توجه به توانمندي هايي كه در زمينه هاي مختلف از جمله اقتصاد دارند مجريان خوبي براي شعار سال و اقتصاد مقاومتي خواهند بود كه انتظار مي رود مسوولان را در اين امر كمك كنند.
وي با بيان اينكه دولت يازدهم با اختصاص يك معاونت مستقل به نام معاونت امور بانوان براي اولين بار گام مهمي در شناسايي مشكلات زنان برداشته افزود: حضور بانوان در حوزه كار و فعاليت امروزه چشمگير تر از گذشته بوده كه نشان از توجه ويژه دولت تدبير و اميد به اين مهم دارد.
احمدلو همچنين از برگزاري كميته بانوان به صورت فصلي و يا ماهانه در شهرستان هاي استان خبر داد و گفت: از اين طريق مي توان مشكلات بانوان هر شهرستان را مورد بررسي قرار داده و به آنها رسيدگي كرد.
فرماندار نير هم در اين جلسه از راه اندازي بازارچه عرضه محصولات و توليدات بانوان شهرستان در منطقه توريستي بولاغلار نير خبر داد.
مهدي احمدي گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوي كامل زنان مسلمان بوده و زنان بايد آن حضرت را سرمشق زندگي خود قرار دهند.
او همچنين با اشاره به نقش زنان در جامعه اظهار كرد: امروز نقش زنان برجسته تر از گذشته شده و چالش هاي جديدي زنان را نشانه گرفته و از اين رو اين قشر تاثيرگذار جامعه بايد بيش از گذشته خود را تجهيز كرده و با استفاده از فرصت ها خود و خانواده را از تهديدات مصون دارند.
وي افزود: ظرفيت فكري بانوان بالاست و بايد از آنها استفاده شود.
شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار