فرماندار نير گفت: نقشه راه توسعه اين شهرستان توسط كارگروه هاي شوراي راهبردي توسعه و سرمايه گذاري در دست تهيه و تدوين است.
کد خبر: ۲۱۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 25 April 2016
مهدي احمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كارگروه هاي هفت گانه شوراي راهبردي توسعه نير با حضور فعالان و صاحبنظران در بخش هاي عمران و شهرسازي ، معدن ، صنعت و تجارت ، فرهنگي و اجتماعي ، گردشگري ، كشاورزي و صنايع دستي تشكيل شده و فعاليت هاي خود را آغاز كرده است.
وي بيان كرد: اين كارگروه ها مسووليت تهيه و تدوين نقشه راه توسعه شهرستان نير را بر عهده دارند و معيارهاي آنها براي تهيه اين نقشه راه در شوراي راهبردي توسعه و سرمايه گذاري بررسي و تصويب خواهد شد.
وي افزود: سند تدبير و توسعه چراغ و نقشه راه شهرستان است و با عملياتي كردن اين سند در آينده شاهد تحولات عظيمي در حوزه هاي مختلف خواهيم شد.
احمدي گفت: شهرستان نير ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالايي دارد و در تدوين اين سند به اين استعدادها توجه ويژه اي شده كه از جمله آنها در حوزه هاي صنعت ، معدن و تجارت ، شهرك هاي صنعتي و دانش بنيان ، حمل و نقل ، گردشگري است.
به گفته او ، توجه به حل مشكل گردشگري نير به عنوان اولين هسته كليدي سند تدبير و توسعه شهرستان پيش بيني شده و اميدوارم با تلاش تمام دستگاه هاي دخيل در اين امر حياتي و با اجراي پروژه هاي تعريف شده براي آن مشكل حل شود.
احمدي بيان كرد: آثار مثبت ورود گردشگران به شهرستان نير بايد در زمينه هاي مختلف از جمله درآمدزايي و ايجاد اشتغال ملموس و نمايان باشد.
او افزود: نقشه راه توسعه نير با هدف مشخص كردن پروژه هايي كه بايد براي توسعه اين شهرستان اجرا شود تدوين شده و در اختيار سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالقوه شهرستان نير در بخش هاي مختلف در اين نقشه راه لحاظ خواهد شد.
شهرستا نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل و در مسير جاده ترانزيتي استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار