معاون فرهنگی ، اجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: از تنوع دیدگاه ها در دانشگاه ها استقبال می کنیم ، این امر یکی از ویژگی های دولت اعتدال است و باید برای پذیرش دیدگاه های مختلف تمرین کنیم تا نقطه نظرهای متفاوت به جای معامله با هم به تعامل با همدیگر برسند.
کد خبر: ۲۶۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 20 July 2016

به گزارش ایرنا دکترسیدضیا هاشمی، چهارشنبه در نشست با مدیران دانشگاه محقق اردبیلی افزود: آنهایی که به وجود نظرهای یکسو اعتقاد دارند هرگز نمی توانند مروج نقد در جامعه باشند و دانشگاه ها در شفاف سازی و ترویج فرهنگ نقد سازنده پیشگام هستند.
وی بیان کرد: تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها نه تهدید بلکه فرصت احیای فرهنگ نقادی هستند و تا زمانی که دانشگاه در این راستا بر وظیفه خود عمل نکند تحول جدی و عمیقی در جامعه ایجاد نخواهد شد.
هاشمی اظهار کرد: در کشور تا اندازه ای از پشتوانه محکم برخوردار هستیم که اگر در مدیریت جامعه به مردم و دانشگاه اعتماد بکنیم مشکلی پیش نخواهدآمد و هراس ایجاد شده از منظر برخی افراد ربطی به نظام و ارزش های متعالی آن ندارد.
وی بیان کرد: دولت بر پای شعار تدبیر و امید ایستاده است و هزینه آن را نیز می پردازد و اگر منافع عده ای در محدود کردن تشکل های دانشجویی است این قضیه به نظام اسلامی ربطی ندارد و حاکمیت به دنبال شفاف سازی امور است.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از نشریه های دانشجویی و رسانه های عمومی، آزاد و صادق استقبال می کنیم و از رسانه های وابسته و جناحی چنین استقبالی صورت نمی گیرد.
هاشمی اضافه کرد: بحث عدالت فقط به اقتصاد محدود نمی شود بلکه عدالت سیاسی و اجتماعی در مقابله با تبعیض و ظلم مهم است و نظام اسلامی مبتنی بر مقابله باظلم است ونباید جلوی این رویکرد نظام گرفته شود حتی اگر به ضرر برخی از افراد باشد.
وی اظهار کرد: بی اعتمادی به دانشگاه با سیره و دیدگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی و رویکرد نظام مغایر است و از نقد و نقادی در جامعه و اجتماع های دانشجویی استقبال می کنیم.
وی بیان کرد: در دانشگاه های کشور مبنای کارما نه منافع برخی ها بلکه اشاره ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و دانشگاه ها با طی این مسیر به کانون اندیشه، علم و فرهنگ تبدیل خواهند بود.
هاشمی گفت : یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه ها رشدهویت ملی و دینی است که از فعالیت های مشارکت جویانه حاصل می شود و در این عرصه توانمندی های دانشجویان رشدمی کند.
او با بیان اینکه ، در جامعه باید از نقد استقبال شود و تربیت دانشجویان و نسل مطالبه گر و اعتقاد و اعتماد به آنها رسالت خطیر دانشگاه هاست.افزود: بهتر است اتاق های فکر در دانشگاه ها هر روز فعال باشند و هر کلاس به منزله کرسی آزاداندیشی عمل کند.
هاشمی گفت : همکاران و کارکنان اتاق های فکر دانشگاه ها باید از امتیازهای لازم برخوردار باشند و در جهت تامین این خواسته کارهایی در ساختار اتاق های فکر در دست اقدام است.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر . تحصیلی در 201 رشته تحصیلی در مقاطه کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود 11 هزار دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول تحصیل هستند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار