سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه در بسیاری از شاخص های فرهنگی و علمی نگین آموزش عالی استان است.
کد خبر: ۳۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 05 May 2015

به گزارش ایرنا، دکتر گودرز صادقی در آیین تجلیل از اساتید این دانشگاه با قدردانی از زحمات دکتر عباس میرعین عارفین ، بنیانگذار دانشگاه محقق اردبیلی و روسای ادوار دانشگاه در توسعه علمی و فیزیکی دانشگاه افزود: در سال 93 دانشگاه محقق اردبیلی از طرف آی.اس.تی در بین 56 دانشگاه جامع سراسری کشور با لحاظ چند دانشگاه های تهران ، اصفهان و تبریز موفق به کسب رتبه 23 کشوری شد.

وی با بیان این که ما در این رقابت علمی از نظر استانی رتبه 14 را کسب کرده ایم گفت:

این موفقیت در حالی کسب شده که استان به دلیل تازگی و محرومیت بسیاری از شاخص های علمی و توسعه را نداشت.

صادقی از افزایش در آمد دانشگاه محقق اردبیلی از محل طرح های بین سازمانی از 700 میلیون ریال به یک میلیارد و 990 میلیون ریال خبر داد و گفت: امیدوارم امسال با تلاش پژوهشگران و حوزه معاونت پژوهشی این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: پارسال با هدف تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بسیاری از امور با مدیریت جهادی به سرانجام رسید چرا که دون ادعا پیرو و خاضع مقام معظم رهبری هستیم.

دکتر صادقی همچنین به رشد 200 درصدی اعتبار پژوهشی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در سال 93 اشاره کرد و افزود: تعداد طرح های پژوهشی در دست اقدام محققین دانشگاه از 72 طرح به 117 طرح افزایش یافته و مقاله های ISI و مقاله های داخلی نیز 13 درصد افزایش داشته است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه آموزش گفت: در سال گذشته ایجاد یک رشته در مقطع کارشناسی ، هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته و گرایش در مقطع دکتری به انجام رسیده است.

وی با بیان این که دانشگاه محقق اردبیلی اسفند سال گذشته در شورای اداری استان از طرف ستاد اقامه نماز دستگاه قابل تقدیر ویژه استان انتخاب شد بیان کرد: تعداد نشریات دانشجویی و کانون های علمی ، فرهنگی و هنری 300 درصد رشد داشته و تعداد شرکت کنند گان در دوره های فرهنگی این دانشگاه نیز از 140 نفر به 700 نفر در سال گذشته رسید.

صادقی با بیان این که در دانشگاه های استان اردبیل کمبود صندلی وجود ندارد گفت: اگر چه دانشگاه محقق اردبیلی 11هزار و 500 دانشجو دارد اما بر سر افزایش تعداد دانشجو با سایر دانشگاها رقابت نداریم چرا که هدف ما تلاش برای توسعه پارک علم و فناوری استان ، مراکز رشد فناوری و توسعه و رشد در تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد.

تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط 16 گروه آموزشی مصوب وجود داشت.

این دانشگاه در 201 رشته تحصیلی دانشجو پذیرش کرده و در حدود 11 هزار نفر دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

از این تعداد 40 رشته آن در مقطع دکتری ، 84 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می باشد.

این دانشگاه با بهره گیری از تخصص حدود 278 عضو هیات علمی تمام وقت بیش از پیش برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی 11 هزار دانشجو از کل 75 هزار دانشجوی کل استان را داراست. این تعداد حدود 15 درصد کل دانشجویان استان می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار