معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه با کمبود فضای خوابگاهی برای دانشجویان مواجه است.
کد خبر: ۳۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 18 May 2015

به گزارش ایرنا، دکتر ولی رسولی در نشستی با خبرنگاران استان به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی افزود: 11 هزار و 250 دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول تحصیل هستند که بیش از پنج هزار نفر آنها متقاضی خوابگاه هستند.

وی بیان کرد: ظرفیت فعلی خوابگاه های دانشگاه محقق اردبیلی برای یک هزار و 600 دانشجو بوده و برای بیش از سه هزار نفر نیاز به ایجاد خوابگاه جدید داریم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و تشویق خیرین برای ساخت خوابگاه های دانشجویی خواستار تبلیغ رسانه ها و مسوولان استانی در این زمینه شد.

رسولی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از تدوین طرح جامع ساماندهی خدمات دانشجویی خبرداد.

وی افزود: واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان دکترای تخصصی ، تجهیز تمام 370 اتاق خوابگاه های داخل دانشگاه به یخچال ، پرداخت کمک هزینه خوابگاه به دانشجویان رتبه های برتر ، تدوین طرح زیباسازی و تعمیرات اساسی خوابگاه ها از جمله اقدامات دانشگاه در سال گذشته بوده است.

وی در زمینه برنامه های سال جاری این حوزه گفت: فروش خوابگاه های ملکی داخل شهر و ساخت خوابگاه های با ظرفیت 500 نفره در داخل سایت دانشگاه ، الکترونیکی کردن واگذاری خوابگاه ، ارائه وام و کار دانشجویی برنامه امسال حوزه معاونت دانشجویی است.

رسولی کنترل هوشمند ورود و خروج خوابگاه های خواهران مجتمع کوثر ، تعمیرات اساسی خوابگاه ها ، حصار بندی خوابگاه های داخل برادران و احداث رستوران خصوصی برای کارکنان و هیات علمی دانشگاه را از دیگر برنامه های دانشگاه محقق در حوزه دانشجویی ذکر کرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد.

تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط 16 گروه آموزشی مصوب وجود داشت.

این دانشگاه در 201 رشته تحصیلی داتشجو پذیرش کرده و در حدود 11 هزار نفر دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

از این تعداد 40 رشته آن در مقطع دکتری ، 84 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می باشد.

این دانشگاه با بهره گیری از تخصص حدود 278 عضو هیات علمی تمام وقت بیش از پیش برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی 11 هزار دانشجو از کل 75 هزار دانشجوی کل استان را داراست. این تعداد حدود 15 درصد کل دانشجویان استان می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار