مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: ضروری است با هدف فرهنگ سازی نمایشگاه دائمی استاندارد در شهر سرعین دایر شود.
کد خبر: ۳۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 20 May 2015

به گزارش مهر، هاشم علایی در اولین همایش هم اندیشی تدوین، آموزش و ترویج استاندارد به ضرورت راه اندازی نمایشگاه استاندارد در فصل تابستان در شهر سرعین تاکید کرد.

وی با اذعان به رقم قابل توجه گردشگران این شهر گفت: راه اندازی این نمایشگاه می تواند در راستای فرهنگ سازی و ترویج  فرهنگ استاندارد تاثیر گذار باشد.

مدیر کل استاندارد استان خواستار تامین اعتبار مناسب اجرای این طرح از سوی سازمان ملی استاندارد شد و افزود: اردبیل این ظرفیت را دارد که اقدامات درخوری در راستای تبیین و ترویج استاندارد به اجرا درآورد.

علایی با اشاره به تصمیم گیری در راستای شکل گیری کمیته های تخصصی استاندارد در استان، اضافه کرد: بر اساس جلسات مشترک با مسئولان استانی قرار است کمیته های گردشگری، کشاورزی، عمران، نفت و گار و مصالح ساختمانی در راستای کیفیت بخشی و استاندارد سازی به تولیدات هر حوزه تشکیل شود.

وی با اذعان به صدور ۱۰۴ استاندارد ملی در استان، افزود: برنامه سال گذشته برای صدور استاندارد ملی ۱۰ مورد بود که ما توانستیم با پیش گرفتن از برنامه ۱۴ استاندارد ملی تدوین کنیم.

مدیر کل استاندارد استان در عین حال با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در امر آموزش از اجرای دو هزار و ۳۴۰ نفر ساعت برنامه آموزشی در سال گذشته یاد کرد.

علایی اموزش مدیران کنترل کیفیت را پنج هزار و ۹۴۸ نفر ساعت عنوان و افزود: آموزش کارآموزان دانشجو نیز برای دو هزار و ۷۶۰ نفر برگزار شد.

وی با یادآوری کارآموزی هزار و ۴۸۰ نفر ساعت مسئولان کنترل کیفی از صدور پروانه کارشناس استاندارد برای سه شرکت خصوصی در سال گذشته یاد کرد.

برگزاری ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش

در این مراسم همچنین نماینده واحد نمونه ملی منتخب سال ۹۳ در استان اردبیل به تحقق ۸۵ درصد از برنامه های پنج ساله اول این شرکت در سایه ایجاد ۱۲ واحد مستقل با ۱۲ مدیر مستقل اشاره کرد.

هوشنگ پیری با بیان اینکه شرکت تدبیر گستران توسعه اردبیل در سال گذشته توانسته است به عنوان واحد نمونه ملی دست یابد، افزود: این شرکت تاکنون ۹۰ دوره آموزشی برای شش هزار و ۳۱۸ نفر برگزار کرده است.

وی با اذعان به اینکه فعالیت شرکت در سه محور مشاوره، آموزش و پژوهش متمرکز است، افزود: در عین حال ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش توسط این شرکت برگزار شده که رقم قابل توجهی است.

پیری هدف اصلی شرکت را مشتری مداری دانست و توجه به نیازهای مشتری را سرمنشا موفقیت شرکت های بخش خصوصی عنوان کرد.

وی خواستار معافیت مالیاتی مراکز آموزشی شد و به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ویژه واحدهای تولیدی، تشکیل اتاق فکر و تشکیل جلسات و همایش های هم اندیشی تاکید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار