مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: میزان بارش باران در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۷۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 02 August 2017
به گزارش تابناک : اصغر سلیمانزاده صبح امروز در چهلمین گردهمایی مدیران ارشد حوزه آب کشور که در سرعین برگزار شد اظهار داشت: استان اردبیل دارای سه حوزه آبریز است که حوزه‌های ارس و دره‌رود، بالهارود و قزل‌اوزن این حوزه‌ها را تشکیل می‌دهند که پتانسیل منابع آبی استان در حدود 3 میلیون و  432 هزار مترمکعب آب است که در چند سال اخیر با کاهش حجم روانات در سطح کشور در استان اردبیل این منابع آبی 40 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: 250 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل را اراضی آبی و نزدیک به 500 هزار هکتار را اراضی دیم تشکیل می‌دهند که هفت هزار و 141 منبع آبی زیرزمینی نیز در استان اردبیل وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: 84 درصد آب مصرفی در استان اردبیل از منابع آبی سطحی و 16 درصد از منابع آبی زیرزمینی است که 92 درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی و 1.6 درصد نیز در حوزه صنعتی مصرف می‌شود.

سلیمانزاده تصریح کرد: در حال‌حاضر 48 احداث و بهره‌برداری از سدهای کوچک و بزرگ در استان اردبیل در دستور کار قرار دارد و 5 شبکه مدرن و نیمه‌مدرن آب نیز در استان اردبیل نیز در حال بهره‌برداری بوده که بزرگترین آن شبکه مغان است.

وی اظهار کرد: در پنج شهرستان استان اردبیل شبکه آبرسانی مدرن احداث و یا در حال‌ بهره‌برداری است که خوشبختانه از محل صندوق توسعه ملی نیز یک میلیارد دلار به استان تخصیص یافته که این اعتبارات در حوزه اختیارات وزارت نیرو و جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: پروژه پایاب سد خداآفرین در شمال استان اردبیل یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که با تخصیص اعتبار در حال انجام بوده و فاز نخست آن به اتمام رسیده و تلاش برای اتمام این پروژه همچنان ادامه دارد.

سلیمانزاده بیان کرد: امسال تمام تلاش خود را می‌کنیم که سه سد احمدبیگلو، تازه‌کند و عمارت آبگیری شود که قطعا حضور و اجرای عملیات در این پروژه‌ها با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش بارندگیها در استان اردبیل گفت: امسال بارش باران در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 21 درصد کاهش را نشان می‌دهد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار