استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل با اشاره به پساب های آلوده هتل ها ، اقامتگاهها و نیز آبگرمها و مجتمع های آب درمانی سرعین گفت: آب منطقه ای اردبیل که از گذر این آب های معدنی درآمد دارد باید به رفع مشکل دفع مناسب پسماند ها اقدام کند.
کد خبر: ۴۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 14 June 2015

به گزارش ایرنا مجید خدابخش، در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل همچنین خواستار رسیدگی منظم و مستمر به موضوع بهداشت استخرهای آبگرم معدنی و نیز مجتمع های آب درمانی شهر سرعین به خصوص در آستانه آغاز فصل گرما و ورود گردشگران به منطقه شد.

وی با اشاره به تخصیص 60 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای شروع عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهری در سرعین بیان کرد: تسریع در بهره برداری از این شبکه به منظور رفع مشکل های مربوط به پساب ها ضروری می باشد.

او گفت : توجه به موضوع سلامت و بهداشت مردم به خصوص در نقاط سیاحتی دارای اهمیت دوچندان است چراکه سالانه چندین میلیون نفر میهمان و گردشگر از نقاط دور و نزدیک کشور و جهان به منطقه سفر می کنند و موضوع سلامت و امنیت غذایی و جانی آنان باید بیش از پیش مورد توجه و دقت قرار بگیرد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به برخی تخلف های بهداشتی گفت : در اکثر مواقع میزان بازدارندگی رفتارهای منطقی و ارایه طرح های مناسب در زمینه جلوگیری از وقوع تخلف های مربوط به سلامت و بهداشت مردم در جامعه از برخوردهای انتظامی و قضایی بیشتر است.

وی اظهار کرد: پیشه نمودن چنین رفتاری به منزله بی تفاوتی در برابر تخلف های انجام شده مرتبط با سلامت مردم نمی باشد و بطور قطع هرگاه جرم و تخلفی در این زمینه انجام شد باید براساس قانون با فرد خاطی رفتار شود.

وی سلامت و بهداشت جامعه را که به شکل مستقیم با جان و مال مردم سر و کار دارد از موضوع های اساسی دانست و خاطرنشان نمود که هراندازه در این زمینه کار شود باز هم ارزش وقت گذاری های زیاد را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست کارشناسان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه ای اردبیل و سایر ارگانهای ذیربط ضمن ارایه گزارش از وضعیت سلامت و بهداشت شهرستانهای گوناگون این استان پیشنهادهای خود را مطرح کردند.


انتهای پیام /
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار