رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل گفت: از 5 هزار و 200 عضو این سازمان در استان اردبیل بیش از 3 هزار و 270 مهندس کشاورزی بیکار داریم.
کد خبر: ۶۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 25 July 2015

معرفت آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه از 5 هزار و 200 عضو این سازمان در استان اردبیل بیش از 3 هزار و 270 مهندس کشاورزی بیکار داریم، اظهار کرد: این مهندسان در حالی جویای کار هستند که سازمان نظام مهندسی وظیفه‌ای را در قبال ایجاد اشتغال آنها ندارد ولی تلاش و پیگیری‌ها خود را انجام می‌دهد تا با ارجاع کار از طریق نهادهای مختلف زمینه اشتغال آنها را در قالب فعالیت‌های برون‌سپاری انجام دهد.

وی به محدود شدن این برون‌سپاری‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و ارجاع کار به مهندسان عضو این نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود جهادکشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه دست این سازمان را بگیرند تا بدون مقاومت برون‌سپاری‌ها توسط این دستگاه به مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ارائه شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی باید از این طریق برای فارغ‌التحصیلان و کارشناسان رشته کشاورزی زمینه اشتغال فراهم آید، یادآور شد: بر اساس سیاست وزارت جهادکشاورزی از سال گذشته صدور مجوزهای طیور و پرواربندی بره ممنوع شده است که این امر به اشتغال کم حوزه مهندسان کشاورزی منتج شده است که قطعا آثار سوء آن را شاهد خواهیم بود.

آذری تصریح کرد: حضور دانش‌‌آموختگان کشاورزی بر اساس قانون مصوب در حوزه تولید الزامی است که تا این لحظه این اتفاق نیفتاده و اکثر تولید در این بخش بدون حضور کارشناسان انجام می‌شود که این خود زمینه اشتغال آنها را با مشکلات روبه‌رو کرده است.

این مسئول با اعلام اینکه این سازمان اعتبارات دولتی نداشته در حالی که بزرگترین معضل سازمان فراگیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی است، ادامه داد: تلاش ما بر این است تا از افزایش ورود و فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان در رشته‌های کشاورزی که روز به روز در حال افزایش است جلوگیری شود چرا که فارغ‌التحصیلان بیشتر این رشته‌ها بیکار بوده و در دستگاه‌های دولتی نیز امکان جذب و حتی واگذاری کار به مهندسان این سازمان وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل از دستگاه‌های دولتی خواست تا به قانون افزایش بهره‌وری توجه کرده و با تجدیدنظر در سیاست‌گذاری بیشتر از گذشته به سیل بیکاران رشته مهندسی توجه داشته باشند.

آذری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان کرد: هر چند در سال گذشته برخی اقدامات در جذب مهندسان کشاورزی انجام شد اما همچنان این مجموعه نیازمند همراهی دیگر نهادها است تا زمینه اشتغال مولد برای مهندسان بیکار فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار