سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه موافقت کرد.
کد خبر: ۷۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 03 August 2015
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر گودرز صادقی افزود: به دنبال این موافقت دانشگاه در مهرماه سال جاری 45 دانشجو پذیرش خواهد کرد.

او اظهار کرد: به رغم این که استان اردبیل از قطب های کشاورزی در کشور است و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی مواد غذایی از اولویت های مهم آن است هیچ یک از دانشگاه های استان مجوز این رشته را ندارند.

او اظهارامیدواری کرد با فعال شدن این رشته نیروی انسانی ماهر برای توسعه صنایع غذایی در استان و تربیت و زمینه های کارآفرینی در بین جوانان استان در این شاخه از صنعت فراهم شود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد.

تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط 16 گروه آموزشی مصوب وجود داشت.

این دانشگاه در 201 رشته تحصیلی داتشجو پذیرش کرده و در حدود 11 هزار نفر دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

از این تعداد 40 رشته آن در مقطع دکتری ، 84 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می باشد.

این دانشگاه با بهره گیری از تخصص حدود 278 عضو هیات علمی تمام وقت بیش از پیش برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار