سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برخلاف موضوعی که مطرح شده دانشگاه محقق قصد تعطیل کردن واحدهای دانشگاهی خود به ویژه دانشکده کشاورزی مشگین شهر را ندارد اما مسوولان در رسیدگی به شرایط آن کوتاهی می کنند.
کد خبر: ۸۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 25 August 2015
به گزارش ایرنا ، گودرز صادقی هشتجین سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه محقق اردبیلی یک واحد دانشکده کشاورزی در مغان ، یک واحد در شهرستان مشگین شهر و دو واحد نیز درون دانشگاه محقق در اردبیل دارد.
وی گفت: به هیچ وجه قصد تعطیل کردن هیچ یک از واحدهای موجود را نداریم و با توجه به تلاش های مسوولان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال استان حتی قصد داریم واحد مغان به مرکز آموزش عالی تبدیل شود.
وی بیان کرد: این دانشگاه استانداردهایی برای واحدهای خود تعریف کرده و باید رعایت شود که از جمله مصوبه هیات امنای دانشگاه مبنی بر تامین 20 هزار مترمربع فضای مسقف و پنج هکتار زمین است که با توجه به این موضوع شرایط دانشکده کشاورزی مشگین شهر مطلوب نیست.
صادقی افزود: مجموع فضایی که هم اکنون در اختیار دانشکده کشاورزی واحد مشگین شهر قرار دارد یک مدرسه در روستای نصیر آباد است که تاکنون مردم روستا در حفظ آن بسیار کمک کردند طوری که بیشتر دانشگاه را متعلق به روستا می دانند تا شهرستان و این در حالی است که مسوولان شهرستان دنبال تخلیه آن هستند.
وی بیان کرد: با وجود محدودیت ها در دو سال گذشته تلاش شد امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان که جزو تعهدهای دانشگاه است تامین شود و از جمله سالن ورزشی به صورت استیجاری تامین شده است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در این شرایط با پیگیری مسوولان دانشگاه تنها یک ساختمان نیمه کاره متعلق به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مکانی خارج از شهر که فاقد امکانات اولیه از جمله آب ، برق و گاز است به همراه یک سالن ورزشی نیمه کاره که قرار بود با کمک رییس جمهوری وقت احداث شود که آن هم به دلیل کمبود اعتبارات نیمه کاره رها شده، در اختیار دانشگاه قرار گرفت.
او گفت: این ساختمان در کنار تمام مشکلاتش فاقد سند است و برای واگذاری آن به دانشگاه محقق اردبیلی تنها یک صورت جلسه امضا شده که ارزش قانونی چندانی ندارد.
او افزود: پس از مدت ها کش و قوس موضوع اعطای حق بهره برداری از این ساختمان با آن شرایط در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد و پس از رای گیری به تایید اعضا رسید اما بعدها متوجه شدیم که در صورت جلسه این موضوع ذکر نشده است.
وی گفت: پس از گذشت بیش از سه ماه هیچ مکاتبه ای در این زمینه با دانشگاه نشد و با پیگیری این موضوع برخی مسوولان بهانه هایی آورده و راهی پیش رویمان گذاشتند که اگر بخواهیم با نظر آنها پیش برویم باید حدود سه سال دیگر نیز درگیر این موضوع باشیم.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: تنها خواسته مسوولان دانشگاه در این زمینه مصوبه ای از شورای برنامه ریزی مبنی بر اعطای حق کاربری این ساختمان به دانشگاه محقق اردبیلی است وگرنه محدودیتی برای اختصاص اعتبار و تکمیل این ساختمان نداریم.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.
این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد.
تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط 16 گروه آموزشی مصوب وجود داشت.
این دانشگاه در 201 رشته تحصیلی داتشجو پذیرش کرده و در حدود 11 هزار نفر دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
از این تعداد 40 رشته آن در مقطع دکتری ، 84 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می باشد.
این دانشگاه با بهره گیری از تخصص حدود 278 عضو هیات علمی تمام وقت بیش از پیش برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار