سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت:‌ حوزه هنری به عنوان یک مجموعه ارزشی و انقلابی از برگزاری محافل شعر و ادب فارسی با هدف غنابخشی به این مجموعه حمایت‌ها و همراهی‌های لازم را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 28 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر رجبی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای موسسه مدیران جوان که در برگزاری موفق شعر اردبیل شهریار مشارکت داشتند، اظهار کرد: مراسم عصر ادبی شهریار برنامه ارزشمندی است که توسط موسسه مدیران جوان خدمت و تلاش در اردبیل برگزار شد.

وی افزود: موسسه مدیران جوان خدمت و تلاش با برگزاری «عصر ادبی شهریار» فعالیت ارزشمند و به یادماندنی در تقویم فرهنگی اردبیل ثبت کرده و به عنوان متولی این مراسم شان استاد شهریار را در بین نسل جوان مطرح و یادآوری کرد.

سرپرست حوزه هنری استان اردبیل از شهریار به عنوان شاعر انقلابی که ارزش وجودی او غیرقابل انکار است، یاد کرد و گفت: محمدحسین بهجت‌تبریزی شاعر معاصر ایران است که تاثیر ماندگار و فراوانی بر ادبیات زبان فارسی و آذری گذاشته است به طوری که نامگذاری روز شعر و ادب فارسی در روز درگذشت او گواه بزرگی بر مقام عالی و شخصیت برجسته این شاعر فقید خطه آذربایجان است.

رجبی به رونمایی کتاب «شعر تورکون مثلی، فارسین غزلی» در جمع شاعران حاضر در این مراسم اشاره کرد و با ابراز خرسندی گفت: با توجه به فعالیت‌های تفرقه‌افکنی برخی‌ها بین دو قوم ترک و فارس زبان، رونمایی از کتاب «تورکون مثلی، فارسین غزلی» در مراسمی که به بهانه روز شعر و ادب فارسی و به رسم نکوداشت مقام استاد شهریار برگزار شد اتفاق فرهنگی مهمی در استان اردبیل است که به روح همگرایی و همدلی بین شاعران ترک زبان و فارس زبان کمک می‌کند.

دبیر عصر ادبی شهریار نیز با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد برای فعالیت در عرصه فرهنگی نیازمند مشارکت نهادهای متولی فرهنگ استان است، گفت: مشکلات و موانع فرهنگی در استان اردبیل به قدری فراوان و چشمگیر است که بسیاری از جوانان فعال پس از انجام فعالیت‌های متعدد در این عرصه، دلسرد و ناامید شده و یا با برخوردهای غیراصولی مواجه می‌شوند.

سهیلا صاحبقران با ابراز امیدواری از اینکه خروجی برنامه «عصر ادبی شهریار» به توسعه فرهنگی استان کمک کند، تصریح کرد: عدم تعامل مساعد نهادهای متولی امور فرهنگی، ترویج فرهنگ غرب و تهاجم فرهنگی، تعارض‌ درون فرهنگ‌ها و تضاد رفتاری موجود مانع ارتقای فرهنگی در جامعه می‌شود، که در این صورت سینما، تلویزیون، کتاب‌ها، مطبوعات، شعر، به طور مشترک به سمت خوبی حرکت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهریار تنها متعلق به ایران و خطه آذربایجان نیست، یادآور شد: شهریار متعلق به تمامی بشریت است در حالی که طی سال‌های گذشته مسئولان استانی ما از برگزاری مراسم‌های نکوداشت و یادبود این استاد سخن غفلت کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار