فرماندار مشگین شهر گفت: این شهرستان موزه باستانشناسی استاندارد ندارد.
کد خبر: ۱۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 08 November 2015
به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مشگین شهر افزود:
نبود این موزه موجب از بین رفتن بخشی از اشیای باستانی در موزه فعلی شده است.
وی با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در سال جاری به رغم اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه باستانشناسی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی همچنین از نگهداری بخشی دیگر از آثار ارزشمند تاریخی و باستانی این شهرستان در موزه باستانشناسی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در صورت تکمیل موزه جدید مشگین شهر بخشی از این آثار به مشگین شهر عودت داده خواهد شد.
امامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی امسال 30درصد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.
او خواستار برنامه ریزی دقیق برای تامین زیرساخت های مورد نیاز انتخابات شد و با تبیین اهمیت برگزاری انتخابات افزود: وظیفه فرمانداری و دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری است.
وی روسای ادارات و دستگاههای دولتی این شهرستان را به پرهیز از استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی سفارش کرد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غرب اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار