مرحله منطقه ای مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان قوه قضاییه در شهر سرعین استان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 14 November 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، در این مسابقات 107 نفر از کارکنان و خانواده های کارکنان قوه قضاییه به مدت دو روز در چهار رشته قرائت ، ترتیل ، حفظ و درک مفاهیم و تفسیر رقابت کرده و در پایان یک نفر از هر رشته به مسابقات کشوری راه خواهد یافت.
رییس کل دادگستری استان روز شنبه در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: امروزه بشر با واقعیت پیشرفت و علوم و تکنولوژی روبروست و از امکانات آن برخوردار شده اما آنچه مورد انتظار بود این بود که این پیشرفت ها در زمینه های مختلف به افزایش و تکمیل معنویت و اصلاح جامعه بشریت و تربیت و پرورش اخلاقی و فرهنگ اسلامی منجر شود.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: هر قدر این علوم پیشرفت کرد و بشر صنعت و تکنولوژی را در اختیار گرفت انسان هیچ گونه تکلیفی به غیر از تخریب فرهنگ انسانی ، اجتماعی در خود احساس نکرد و این علوم بیشتر در خدمت دور کردن انسان از فرهنگ اجتماعی و تخریب معنویت قرار گرفت.
او با اشاره به این که در این شرایط انسان نیاز به پناهگاهی دارد که معنویت و فرهنگ خود را برای یک زندگی سالم اجتماعی محفوظ بدارد و پناهگاهی جز قرآن در عالم بشریت وجود ندارد اظهار کرد: قرآن کتابی برای تمام مراحل زندگی اجتماعی ، فردی بشر است که با اتکای به آن سعادت دنیوی و اخروی بشر تامین می شود.
او گفت: رسالت قوه قضاییه در ایجاد امنیت و آرامش و تحقق عدالت ایجاب می کند تا با در نظر داشتن مسوولیت های خطیر دستگاه قضایی نسبت به سایر دستگاه ها ، فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این نهاد بیشتر شود زیرا اصلاح این نهاد در اصلاح سایر نهادها موثر خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار