استاندار اردبیل از توسعه سایت پرورش و احیای آهوی مغان در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 26 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های اجرایی شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: تقویت و توسعه سایت آهوی مغان زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری شمال استان تقویت شود.

وی به ضرورت توسعه پروژه‌های آب و خاک در شمال استان اشاره کرد و یادآور شد: با اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از مهار آب‌های سطحی برای استان اردبیل حرکت جهشی توسعه در بخش آب و خاک شمال استان مورد هدف قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: امسال 450 میلیارد تومان از این مبلغ به سازمان آب منطقه‌ای تزریق شده که تاکنون از این رقم از 45 میلیون تومان در حساب شرکت آب استان قرار دارد.

خدابخش تصریح کرد: امیدواریم این مبلغ در توسعه پروژه‌های آب و خاک پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر تزریق شده و اعتبار آن هزینه شود.

این مسئول افزود: قطعا با این اقدامات توسعه شمال استان به سرعت انجام شده و انتقال آب از پایاب سد خداآفرین زمینه احیای اراضی پایاب این سد را فراهم خواهد کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر اجرای این کانال و پایاب سد خداآفرین فضایی فراهم خواهد شد تا با تکمیل سد عمارت در گرمی و احمدبیگلو در مشگین‌شهر توسعه پایدار و همه‌جانبه اتفاق بیفتد.

خدابخش گفت: در کنار توسعه بخش کشاورزی تلاش بر این است تا در بخش‌های صنایع دانش‌بنیان حرکت‌های خوب و موثر اتفاق افتاده و بستر اشتغال مولد برای جوانان منطقه فراهم آید.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: سایت آهوی مغان یکی از سایت‌های مهم کشور در احیای این مجموعه ارزشمند است که می‌تواند توانمندی‌های گردشگری شمال استان را برجسته کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار