مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ساخت تاسیسات بر روی آبدرمانی ها در این استان ممنوع است.
کد خبر: ۱۴۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 15 December 2015
کریم حاجی زاده روز سه شنبه در جلسه شورای شهرستان سرعین بر لزوم حفظ منابع آبی به ویژه آبگرم ها تاکید کرد و افزود: قانون اجازه ساخت تاسیسات بر روی آبدرمانی ها را به هیچ وجه نمی دهد و اگر کسی این فعالیت را انجام داده قطعا تخریب خواهد شد.
او با اشاره اینکه زمینه های فعالیت در باره رشد صنعت گردشگری و نیز مشکلات موجود در افزایش گردشگر در مناطق گردشگری استان به ویژه در سرعین گفت: با وجود ظرفیت های موجود به ویژه در شهرستان سرعین می توانیم در تمام فصول سال به عنوان یک قطب گردشگری باشیم.
وی با ارائه پیشنهادی ساخت آبدرمانی ها در خارج از شهر و عدم تمرکز گرایی مسافران در شهر به سرمایه گذاران اظهار کرد: آبگرم ها به عنوان یک نعمت الهی باید نگهداری شوند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، عاطف ناصری فرماندار سرعین هم در این جلسه از وجود 12 چشمه آبدرمانی در شهر سرعین خبر داد و گفت: با احداث مراکز آبدرمانی مدرن می توان زمینه افزایش ماندگاری مسافر در شهر سرعین را فراهم کرد.
او افزود: حفاظت و پاسداری از این میراث الهی جزو وظایف تک تک ماست و باید بیشتر به آن اهمیت بدهیم.
ابراهیمی ، رییس شورای شهرستان سرعین نیز از مسوولان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین امور آب استان نیز خواست علاوه بر بهره وری بهتر از آبدرمانی ها همکاری بیشتری در زمینه بازگرداندن درآمد آن به بهسازی شهر تا شاهد رشد سرعین در زمینه گردشگری باشیم.
چشمه های آب معدنی استان اردبیل در شهرهای سرعین ، مشگین شهر ، نیر، کوثر و اردبیل متمرکز هستند . این چشمه ها همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی هستند.
برخی از این چشمه ها که دارای خاصیت درمانی هستند به صورت استخر مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از چشمه های آب سرد نیز کاربرد آشامیدنی دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار