به دنبال بارش برف و برودت هوا در استان اردبیل، دانش‌آ‌موزان 15 شهر این استان در سی و ششمین روز از زمستان خانه‌نشین شدند.
کد خبر: ۱۷۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 26 January 2016
به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در نوبت صبح کلیه مقاطع تحصیلی اردبیل، سرعین و نمین، پیش دبستانی ابتدایی و متوسطه دوره اول در اصلاندوز، انگوت، پارس‌آباد و گرمی و در ارشق، بیله‌سوار، جعفرآباد، خلخال، لاهرود، مشگین‌شهر، نیر و هیر مقطع پیش دبستانی و ابتدای به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد.

با ورود سامانه بارشی از دو روز پیش بارندگی‌های متناوب در استان اردبیل آغاز شده به طوری که بیشترین بارش در مناطق مرکزی استان به ویژه شهر سرعین به ثبت رسیده است.

در حال حاضر بارش برف در شهرهای شمالی و مرکزی استان اردبیل همراه با وزش باد و کولاک در برخی از مسیرها ارتباطی ادامه دار د و بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی تا عصر پنج‌شنبه تداوم می‌یابد.

در حال حاضر سرعین با منهای 8 درجه سردترین سرد و بیله‌سوار با صفر درجه دارای بالاترین درجه هوا در استان است به طوری که در مرکز استان دمای هوا منهای 6 درجه است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: طی امروز و فردا بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند و اوج سرما پنچ‌شنبه اتفاق می‌افتاد که دمای هوا تا منهای 15 درجه خواهد رسید و از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده هیچ بارشی جدیدی رخ نخواهد داد.

تردد درمحورهای مواصلاتی اردبیل بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست

اما پلیس راه استان اردبیل نیز اعلام کرد در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و با تلاش راهداران برف‌روبی ونمک‌پاشی مرتب انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: در همه محورها به ویژه محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و ما اعلام می‌کنیم از عبور و مرور خودروها بدون تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ جلوگیری خواهد شد.

سید حجت فتاحی افزود: رانندگانی که قصد گذر از گردنه‌های صائین، حیران و اسالم را دارند باید خودروهای خود را به تجهیزات مناسب مجهز کنند و در کنار آن با سرعت مطمئنه و احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در سطح شهر اردبیل نیز با توجه به بارش برف و یخبندان که اتفاق افتاده ماموران شهرداری به ویژه در پل‌های روگذر از اوایل صبح نمکپاشی و برف‌روبی را آغاز کردند تا در تردد روزانه مردم مشکلی به وجود نیاید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار