مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حداکثر تسهیلاتی که برای مشاغل خانگی پرداخت می‌شود پنج میلیون تومان است که صاحبان فن و مهارت می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
کد خبر: ۱۷۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 26 January 2016

حسین منوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: مشاغل خانگی مرتبط با کلیه مشاغلی است که توسط سرپرست و اعضای خانواده در منزل مسکونی انجام می‌شود و این مشاغل جزو کسب و کار خرد محسوب شده و حداکثر تسهیلات پرداختی نیز به این مشاغل پنج میلیون تومان است.

وی شرایط برخورداری متقاضیان از این تسهیلات را داشتن گواهی مهارت از فنی و حرفه‌ای و نظام مهارتی اعلام کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به سایت مشاغل خانگی مراجعه کرده و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: با تایید مشخصات این مشاغل و توجیه داشتن آن کد رهگیری از طریق سایت به افراد ارائه می‌شود تا بتوانند مراحل بعدی را انجام دهند.

منوری با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های صادر کننده مجوز از قبیل صنعت و معدن، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صندوق کارآفرینی امید، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و بنیاد شهید می‌توانند مجوزهای لازم را برای کسب و کار خانگی صادر کنند، عنوان کرد: با مجوز صادر شده متقاضیان می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و در قالب مشاغل خانگی تسهیلاتشان را دریافت کنند.

این مسئول ادامه داد: به اندازه کافی برای استان اردبیل سهمیه مورد نیاز پیش‌بینی شده که امیدواریم متقاضیان واجد شرایط از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: با رایزنی‌هایی که با مسئولان و مدیران بانکی داشتیم تلاش جدی بر این است تا با رفع موانع سرعت پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده به انجام برسد به طوری که تاکنون بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

منوری تعداد طرح‌های معرفی شده را به بانک را بیش از 800 طرح اعلام کرد و گفت: صاحبان این طرح‌ها با دریافت پنج میلیون تومان تسهیلات کم بهره به راحتی می‌توانند در ایجاد اشتغال مولد خانگی مشارکت کرده و سهم‌شان را ادا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار