استاندار اردبیل گفت: با توجه به استعداد بخش ارشق مشگین‌شهر در تولید و کشت زعفران، کشاورزان این محصول حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۱۷۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 04 February 2016

به گزارش خبرگزرای تسنیم ازمشگین‌شهر، مجید خدابخش در دیدار با مسئولان بخش ارشق مشگین‌شهر اظهار داشت: بخش ارشق مشگین‌شهر ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات مقاوم به خشکی نظیر زعفران دارد که با هماهنگی‌های انجام شده از کشاورزان زعفران کار منطقه ارشق مشگین شهر حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید محصول زعفران در منطقه ارشق مشگین‌شهر موفقیت‌آمیز بوده است، بیان کرد: یکی از راهکارهای توصعه بخش کشاورزی در این منطقه توسعه کشت زعفران است که نیاز است در این راستا کشاورزان منطقه نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار اردبیل از ارائه تسهیلات ویژه با سود کم به زعفران کاران خبر داد و افزود: باید کشاورزان منطقه ارشق با توجه به شراط جغرافیایی بخش ارشق و کمبود منابع آبی از فرصت به دست آمده برای دریافت تسهیلات و کشت انبوه زعفران استفاده کنند.

خدابخش تصریح کرد: علاوه بر کشت زعفران در بخش ارشق، کشت محصولات مقاوم به خشکی نظیر پسته، بادام درختی، زرشک و عناب در این منطقه موفقیت آمیز بوده و امیدواریم با ادامه روند کاشت محصولات مقاوم به کم آبی شاهد ترویج الگوی مصرف آب و بهره‌برداری از گونه‌های مقاوم محصولات کشاورزی در ارشق مشگین شهر باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در بخش محروم ارشق پرورش قارچ خوراکی است که در این زمینه با ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان تولید قارچ خوراکی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک زودبازده در این منطقه با موفقیت همراه بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار