همزمان با هفته منابع طبیعی و ایام درخت‌کاری به یاد 3 هزار و 400 شهید والامقام استان اردبیل، کاشت نهال در مناطق مختلف استان اردبیل انجام شد.
کد خبر: ۱۹۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 06 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در گرامی‌داشت دومین روز از هفته منابع طبیعی و درخت‌کاری و با هدف توسعه فضای سرسبزی و نشاط عصر امروز به یاد و نام شهیدان والامقام استان اردبیل غرس نهال به انجام رسید تا مردم استان اردبیل ادای دینی را به شهدای والاتبارشان کرده باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در مراسم غرس نهال در اردبیل اظهار کرد: برای سال آینده تولید و توزیع 3 میلیون نهال در دستور کار قرار گرفته است.

شهامت هدایت تصریح کرد: ‌از امروز توزیع یک میلیون و 220 هزار نهال به تعداد جمعیت استان و کاشت 3 هزار و 400 نهال به نام و یاد شهدا آغاز شده و تلاش‌مان بر این است تا به سرعت بتوانیم توزیع نهال و جنگل‌کاری اقتصادی را در سطح استان اردبیل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل و مانعی در توسعه درخت‌کاری به ویژه در مسیرهای منتهی به شهرها و مناطق روستایی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه در دین اسلام و سیره اهل‌بیت به حفظ درخت و توسعه درخت‌کاری تاکید شده، باید در مسیر جنگل‌کاری و صیانت از مراتع به عنوان یک فرهنگ شایسته ورود پیدا کرد تا استفاده نادرست و بی‌رویه از منابع طبیعی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به حداقل برسد.

همچنین در گرامی‌داشت منابع طبیعی در محوطه صدا و سیما و ساختمان شهدای رسانه در اردبیل کاشت 16 اصله نهال به یاد شهدای رسانه انجام شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با یادآوری اینکه امر درخت‌کاری باید به عنوان یک فرهنگ ارزش‌مدار مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: صدا و سیما در کنار سایر رسانه‌ها تلاشش بر آگاه‌سازی و ترویج فرهنگ کاشت درخت، نگهداری و صیانت از این موهبت الهی است تا زمینه شادابی و نشاط بیشتر فراهم آید.

عبدالله مددی به تولید و پخش ویژه برنامه‌های مشارکتی با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طریق سیمای سبلان اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها می‌تواند زمینه روشن‌گری و بازگویی بسیاری از واقعیت‌ها را نمایان کند.

همچنین در دومین روز از هفته منابع طبیعی به یاد شهدای نهضت سوادآموزی 176 اصله نهال در مسیر اردبیل – نمین غرس شد و در کنار آن در شهرهای مختلف استان اردبیل در پارک‌ها و همچنین فضاهای عمومی کاشت نهال به انجام رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار