رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در قالب طرح نظارت و بسیج سلامت نوروزی از فعالیت 32 مکان ارائه‌کننده خدمات بین‌راهی متخلف جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 07 April 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما در ایام نوروز طرح‌های مختلفی را اجرا کردیم که در حوزه بهداشت، طرح سلامت بسیج نوروزی به مدت 45 روز از اول اسفند ماه تا 15 فروردین ماه اجرا شد.

وی افزود: در قالب این طرح ما سعی کردیم بر عرضه مواد غذایی نظارت داشته و اماکن داخل شهر و بین راهی را به همراه نیروهای بهداشت محیط مورد بازرسی قرار داده و خانه‌تکانی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: بیش از 15 هزار و 227 اماکن زیرپوشش بهداشت محیط است که در 45 روز اجرای این طرح 80 درصد این اماکن مورد بازدید قرار گرفت به طوری که تعدادی از آنها حتی چهار بار بازدید شد.

پورفرضی بیان کرد: از 59 اماکن بین راهی 217 مورد بازرسی انجام شد که در این بین 259 مورد تذکر ارائه شده و 32 اماکن نیز تعطیل شده و به پلمب آنها اقدام کردیم.

این مسئول تصریح کرد: در این مدت 3 هزار و 500 کارت بهداشت صادر شده که در نوع خود یک رقم بی‌سابقه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد نظارت بر آب شرب و آشامیدنی در دو حوزه کلرسنجی و رعایت موارد بهداشتی افزود: در این زمینه 4 هزار نمونه‌برداری از آب شرب آشامیدنی انجام شده که اکثریت آنها از وضعیت مطلوب برخوردار بودند که سعی کردیم موارد قابل توصیه را به مسئولان امر تذکر دهیم.

پورفرضی از کشف و معدوم‌سازی 15.5 تن مواد غذایی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد و عنوان کرد: در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در این ایام 7 هزار خدمات به مردم ارائه شد که این خدمات مربوط به ویزیت پزشکان، ‌دندان‌پزشکان، خدمات پرستاری، مامایی، رادیولوژی و آزمایشگاهی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود فعال بودن 14 اکیپ بهداشتی را یادآور شد و گفت: سعی کردیم برخوردها و تذکرها به موقع و برای اصلاح موارد مختلف انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار