عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : شهرسیاحتی سرعین یکی از برند های گردشگری ایران اسلامی می باشد و قابلیت جذب تعدادی زیادی از گردشگران خارجی را دارد.
کد خبر: ۲۰۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 25 March 2016

دکتر مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در جمع فعالان عرصه گردشگری در سرعین افزود: با وجود قابلیت فراوان این شهر سیاحتی، متاسفانه تا کنون برای معرفی مناسب جاذبه های گردشگری سرعین اقدام مناسبی صورت نگرفته است.
وی گردشگری سلامت را یکی از مهمترین ویژگی و قابلیت های شهر سرعین عنوان کرد و گفت : وجود آب های گرم معدنی با خواص درمانی می تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر فراهم کند.
او اظهار کرد: ایجاد پارک های جنگلی، زمین های ورزشی زمستانی ، تابستانی و نیز مکان های تفریحی و اقامتی مناسب در سرعین می تواند به جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.
وی تاکید کرد که می بایست در زمینه رونق گردشگری سرعین نگاهی علمی و کارشناسی وجود داشته باشد و در این صورت این منطقه می تواند بعنوان نگین گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه مطرح گردد.
عاطف ناصری فرماندار سرعین نیز در این نشست گفت که سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر به این شهرستان سفر می کنند و این منطقه توان جذب 20 برابر ظرفیت جمعیت خود در یک روز دارد و از این حیث در جهان کم نظیر است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته گردشگرانی از 46 کشور جهان به سرعین سفر کردند و از این حیث این شهرسیاحتی شهرت جهانی دارد .
ناصری ایجاد منطقه ویژه گردشگری سرعین را یکی از ابزارهای مهم توسعه این شهرستان ذکر کرد و گفت : انتظار این است که مجلس دهم در این زمینه همراه دولت بوده و در تحقق آن پیش قدم شود.
شهر سیاحتی سرعین در 27 کیلومتری جنوب غرب اردیبل واقع شده است، این شهرستان بواسطه داشتن 22 دهنه آب معدنی گرم و سرد که بسیاری از آنها تبدیل به مجتمع های مدرن آب درمانی شده اند یکی از مقصدهای مهم گردشگران در ایام نوروز و تابستان می باشد.
پیست اسکی آلوارس در دامنه سبلان ، آب و هوای مطبوع ، مکان های تاریخی و طبیعت بکر از دیگر جاذبه های گردشگری سرعین محسوب می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار