هوای معتدل اغلب مناطق استان اردبیل و طبیعت بکر در کنار جاذبه های مختلف تاریخی و فرهنگی موجب شد تا موج مسافران از روز گذشته وارد شهرستان های مختلف استان گردند.
کد خبر: ۲۵۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 07 July 2016

به گزارش ایرنا، اغلب مناطق استان طی روز چهارشنبه و پنجشنبه شاهد هوای خنک بودند که در برخی از مناطق کوهستانی دما تا 11 درجه نیز کاهش یافته و باران پراکنده نیز بر طراوت هوا افزود.
اغلب شهرستان های استان هم اکنون با ازدحام مسافران تابستانی مواجه می باشند، در این میان شهرستان های سرعین ، مشگین شهر ، اردبیل، نمین ، نیر و خلخال بیشترین گردشگران را پذیرا هستند ضمن اینکه شهرستان های شمالی استان نیز به خاطر موقعیت مرزی خود مسافران خاص خود را دارند.
عاطف ناصری فرماندار شهر سیاحتی سرعین گفت که ظرفیت تمامی هتل ها و خانه مسافرها ی این شهر از شب گذشته پرشده و بسیاری از مسافران نیز اقدام به برپایی چادر و اقامت در آن کرده اند.
وی بیان کرد که تمامی نیازهای ضروری مردم تامین شده و کمبودی در زمینه نان و دیگر مایحتاج اولیه وجود ندارد .
وجود مجتمع های آب درمانی متعدد در کنار چشمه های آب معدنی سنتی و پیست اسکی آلوارس که همچنان در برخی مناطق شاهد برف می باشد بر جاذبه های گردشگری سرعین افزوده است.
از شهرستان مشگین شهر در شمال اردبیل نیز گزارش می شود که این شهرنیز با ازدحام مسافران تابستانی مواجه می باشد و بیشتر اماکن اقامتی مملو از گردشگر می باشد.
ابراهیم امامی با بیان اینکه امسال بیش از 350 تخت اقامتی به ظرفیت موجود شهرستان اضافه شده است ،اضافه کرد: یکصد کلاس درس نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: 25 واحد نانوائی شبانه روزی راه اندازی شده و نیاز مردم و مسافران را تامین می کنند.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید فطرسال قبل بیش از 300هزار نفر به این شهرستان مسافرت کرده بودند افزود: امسال پیش بینی می شود این میزان تا دو برابر افزایش یابد.
کوه سبلان و آب های معدنی واقع شده در دامنه آن درکنار بزرگترین پل معلق خاورمیانه و نیز مکان های تاریخی جاذبه هایی هستند که هرسال بیشتر از گذشته مسافران را به مشگین شهر فرا می خواند.
در شهرستان اردبیل نیز اغلب مناطق گردشگری از جمله دریاچه شورابیل و بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیل شاهد حضور گسترده مسافران تابستانی می باشد و شهرداری برای اسکان گردشگران کمپ های ویژه ای تدارک دیده است.
چندین کمپ های استقبال از مسافران تابستانی نیز در میادین اردبیل تعبیه شده و در آن با غذاهای محلی و نیز بسته های فرهنگی از گردشگران پذیرایی می شود.
در شهرستان نمین جنگل فندقلو بعنوان یکی از بزرگترین مجموعه گردشگری استان و با داشتن ذخایر بی نطیر گیاهی و نیز ایستگاه نگهداری مرال هزاران مسافر و گردشگر را در خود جای داده است.
شهرستان نیر هم گه دروازه ورودی استان از سمت آذربایجان شرقی می باشد مملو از مسافرینی است که برای گذاران تعطیلات عید سعید فطر وارد آن می شوند و این شهرستان نیز با مجموعه های آب های معدنی و نیز منطقه گردشگری بلاغلار از آنها پذیرایی می کند.
علی نظری فرماندار خلخال نیز گفت که اغلب اماکن اقامتی و پارک های این شهرستان جنوبی استان نیز مملو از مسافران تابستانی می باشد و نیازهای ضروری آنها تامین شده است .
چشمه ها و گردشگاههای طبیعی همچوم اندبیل و ازناو در کنار جاده بی نظیر خلخال - اسالم و نیز آب معدنی آب گرم در شهرستان کوثر از جمله جاذبه های دیدنی مناطق جنوبی استان اردبیل می باشند .
سه شهرستان شمالی استان اردبیل شامل پارس آباد، گرمی و بیله سوار مغان نیز شاهد حضور گردشگران تابستانی می باشند بویژه بازاچه مرزی بیله سوار مغان که محل خرید اجناس برای گردشگران می باشد.
بر اساس اعلام پلیس راه استان اردبیل ترافیک در اغلب مبادی ورودی استان اردبیل روان است هر چند که حجم ورود و خروج خودرو به استان نسبتا سنگین می باشد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار