فرماندار نیر با اشاره به اینکه زنگ مهاجرت معکوس در این شهرستان به صدا درآمده گفت: با توجه به آغاز مهاجرت معکوس مسئولان باید آماده رفع نیازها و مشکلات احتمالی افراد و خانواده هایی بود که به موطن خود بازمی گردند.
کد خبر: ۲۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 28 July 2016

به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز پنجشنبه افزود: با بازگشت جمعی از مردم به منطقه بروز برخی مشکلات محتمل است و باید در این زمینه از هم اکنون چاره اندیشی شود.
وی در زمینه جلسه اخیر بررسی اختلافات مرزی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در اهر گفت : شهرستان های نیر و سراب در این زمینه مشکل حادی ندارند، در موضوع مرزهای دو استان مصوباتی وجود دارد که کاملا مشخص است و برطرف کردن اختلاف های مرزی نیازمند همکاری مسوولان استان ها بوده و باید خطوط مرزی با کنکاش کارشناسی برطرف شود.
احمدی با اشاره به اینکه حد و مرزهای منابع طبیعی از طریق ثبت اسناد مشخص می شود افزود: اصلی ترین مشکل اختلافات مرزی بین سراب و نیر این است که برخی از بهره برداران به مرزهای منابع طبیعی و مراتع شهرستان سراب تعدی می کنند.
او گفت: با همکاری مسوولان سراب ورود بهره برداران را با بهره گیری از قوانین سیاسی ، امنیتی مدیریت می کنیم و تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان نیر اختلافاتی با شهرستان ویژه میانه بر سر مراتع و روستاها نیز دارد گفت: اختلافاتی که اکنون شهرستان نیر و میانه بر سر آن مناقشه دارند شامل مراتع و برخی روستاها می شود که برای مراتع اسناد صادر شده و موجود است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار