جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نیر گفت : یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان توسط ماموران نیروی انتظامی این شهرستان منهدم شد.
کد خبر: ۲۶۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 30 July 2016

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرگرد سیدهادی موسوی درجلسه فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: از اعضای این باند سه نفره بیش از یک کیلوگرم تریاک کشف و قاچاقچیان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی از افزایش چشمگیر کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در تیر ماه امسال حدود 1/25 کیلوگرم تریاک، 120 گرم سوخته و شیره تریاک از متخلفان کشف شد و در این راستا سه نفر توزیع کننده مواد، 6 نگهدارنده و مصرف کننده مواد دستگیر شدند و پنج خودرو نیز توقیف شدند.
مهدی احمدی فرماندار نیر هم به فعالیت 17 تیم اجتماع محور با 13مربی دوره دیده اشاره کرد و افزود: جامعه روحانیت به عنوان معلمان اخلاق نقش ویژه ای در پیشگیری از اعتیاد دارد.
وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر فقط در حیطه وظایف نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیست، افزود: ضروری است تمام نهادها و سازمان ها در تحقق آن احساس مسوولیت داشته باشند.
وی ضرورت آگاه سازی جوانان و نوجوانان را از آسیب های اعتیاد یادآور شد و خاطرنشان کرد: یکی از روش های مقابله با این بلای خانمان سوز بیان مضرات و آسیب های این حوزه است که باید مد نظر و مورد هدف گذاری باشد.
فرماندار شهرستان نیر افزود: برای اینکه بتوانیم با معضل مواد مخدر و اعتیاد مقابله و مبارزه درستی داشته باشیم باید اقدامات و کارهای پیشگیرانه در سطح جامعه بکارگیری شده و تلاش کنیم تا در این زمینه از ظرفیت های مردمی بیش از گذشته بهره بگیریم.
احمدی با بیان اینکه اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر مهمترین راهکار در کاهش این گونه معضلات در سطح شهرستان نیر به شمار می رود، تصریح کرد: در راستای کاهش میزان اعتیاد در سطح شهرستان نیر باید تمامی ظرفیت های شهرستان برای مبارزه با مواد مخدر بکارگیری شود.
وی آگاهسازی و اطلاع رسانی به مردم و به ویژه آموزش جوانان و نوجوانان را امری تاثیرگذار دانست و گفت: باید آثار و پیامدهای این مواد پدیده شوم اعتیاد برای افراد جامعه اطلاع رسانی شده و آگاهی های لازم در این زمینه به آنها داده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار