مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل گفت: در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر در استان، ۱۰۸ نوزاد پسر به دنیا آمده است.
کد خبر: ۳۱۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 18 October 2016



 

اسد حسن‌زاده در گفتگو با مهر تصریح کرد: کل ولادت ثبت شده در سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۵۴ مورد است که نشان می‌دهد در هر ساعت به طور متوسط سه نوزاد در استان به دنیا آمده است.

وی نرخ خام ولادت را ۲۰.۳ در هزار عنوان و اضافه کرد: این به این معنی است که به ازای هر هزار نفر از جمعیت استان، ۲۰ نفر به جمعیت اضافه می‌شود.

به گفته مدیرکل ثبت‌احوال استان هر چند طی سال‌های اخیر ولادت در استان روند صعودی دارد اما هنوز نتوانستیم به نرخ جایگزینی دست یابیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه میزان ولادت در شهر بیش از روستاها است، ادامه داد: نسبت ولادت شهری به روستایی ۲۳۱ محاسبه شده و به معنی ۱۰۰ ولادت روستایی در مقابل ۲۳۱ ولادت شهری است.

وی متذکر شد: در مقایسه آماری ولادت در شهرستان‌ها بعد از اردبیل و پارس‌آباد به ترتیب بیشترین میزان ولادت در شهرستان‌های مشگین شهر، گرمی، خلخال، بیله سوار، کوثر، سرعین، نیر و نمین به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان متذکر شد: یکی از دلایل تراکم ولادت علاوه بر جمعیت به امکانات بهداشتی شهرستان‌ها در ولادت راحت و سالم نوزاد برمی‌گردد و صرفاً میزان جمعیت شهرستان تعیین کننده نیست.

حسن‌زاده با اذعان به اینکه درصد ولادت ثبت شده به نسبت سال قبل ۳.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد۷۰ درصد ثبت ولادت در نقاط شهری و ۳۰ درصد در نقاط روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: بیشترین ثبت ولادت در شهرستان اردبیل و کمترین در شهرستان نیر انجام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار