مجموع حق جلسه 5 عضو شورا در 4 سال فقط 18 میلیون تومان است!
آیا اساساً شهرداری سرعین چنین تکلیفی داشته که بابت حق جلسه اعضای شورای شهر، برای آنان هزینه سفر پرداخت و گوشی موبایل خریداری کند.
کد خبر: ۳۶۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 30 January 2017
به گزارش تابناک اردبیل،اخیراً نامه ای به امضای زنده دل شهردار سرعین با محتوا و مضمون هزینه کرد سفر 5 عضو شورای شهر سرعین به شهر مشهد و خرید گوشی موبایل جمعاً حدود 40 میلیون تومان منتشر شده که پرسش ها و ابهامات جدی به دنبال داشته است.
 
 
این ابهامات از آنجا ناشی می شود که آئین نامه نحوه پرداخت حق جلسه شوراها با ارقام پرداختی بابت این صورتحساب کاملاً مغایریت و منافات فاحش دارد.

بر اساس این آئین نامه، حداقل زمان هر جلسه شورا از زمان اعلام رسمیت دو ساعت می‌باشد که با توجه به موضوعات طرح شده در هر جلسه و اهمیت و ضرورت مباحث تا سه ساعت قابل تمدید است‌.

مطابق ماده 4 آئین نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی، حق جلسه هر ساعت حضور اعضای شورای شهر در جسات 4 هزار و 900 تومان است.
 

 
ماده 5 این آئین نامه حداکثر ساعات جلسات رسمی شورا در شهر و شهرستان موضوع ماده (3) این آیین‌نامه که حق حضور به آنها تعلق‌می‌گیرد را در هر ماه 15 ساعت تعیین کرده است.

ضمناً تبصره یک آئین نامه، پرداخت حق حضور با توجه به میزان حضور، پایین‌تر از سقفهای تعیین‌شده را مجاز و بیشتر از آنها را ممنوع دانسته است‌.

همچنین مطابق ماده 6 این آئین نامه، عضو یا اعضایی که از کارکنان دولت یا مؤسسات عمومی غیردولتی بوده و به دلیل نیاز به خدمت آنها به ‌صورت تمام‌وقت به شورا مأمور می‌شوند، علاوه بر حقوق و مزایای متعلقه با رعایت مقررات این آیین‌نامه‌، درصورت شرکت در جلسات شورا در خارج از اوقات اداری مشمول پرداخت حق حضور می‌شوند.

رضا زنده‌دل شهردار سرعین در واکنش به انتشار این سند مالی گفته است که هزینه‌های مربوط به خرید گوشی‌های همراه و انجام سفر زیارتی مشهد از حق‌الزحمه اعضای شورای شهر از بابت حضور در جلسه و مأموریت مذکور کسر می‌شود.
 
 
 
به گفته او طبق مصوبه شورای شهر و تأیید آن مقرر گردید که اعضای شورای شهر از طریق اعتبارات خود به این سفر اعزام شوند و به هیچ عنوان از اعتبار شهرداری برای حضور در این سفر استفاده نشده است.

و اکنون پرسش این است که مستنداً به آئین نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی و با احتساب حق الجلسه ساعتی 4 هزار و 900 تومان و ماهیانه برای سقف 15 ساعت حدود 75 هزار تومان و سالیانه 900 هزار تومان و بازه زمانی یک دوره 4 ساله حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان، چگونه و با چه معادله و محاسباتی از محل مطالبات اعضای شورای شهر سرعین از حق الجلسات که مجموع مطالبات 5 نفر در 4 سال که البته چندین ماه هم از اتمام آن باقی است، رقمی حدود 18 میلیون تومان، مبلغ 397700000 ریال پرداخت کرد!؟

هر چند که ممکن است در دفاع از تفاوت فاحش مطالبات اعضای شورای شهر بابت حق الجلسات با میزان هزینه کرد، عنوان شود که مابقی مبلغ ناشی از حق ماموریت اعضای محترم بوده که لازم است دراین باره نیز به مردم گزارش دقیق ارائه تا مشخص شود این ماموریت ها و یا احتمالاً پرداخت های فوق العاده ناشی از چه خدماتی بوده است.

ضمن این که در کجای قوانین و مقررات موضوعه،آئین نامه ها و بخشنامه ها آمده است که شهرداری به جای پرداخت حق الجلسه اعضای شورا از محل اعتبارات مصوب، برای آنان گوشی موبایل یا هزینه سفر متقبل شده و به حساب شورا منظور کند! آیا اساساً شهرداری سرعین چنین تکلیفی داشته یا به چه دلیلی خواسته تا در حق شورای شهر این گونه لطف خارج از وظیفه کند؟یا لابد مجبور به این کار شده است.

سئوالات و ابهاماتی جدی که امیدواریم شهردار محترم سرعین و اعضای محترم شورای شهر سرعین به عنوان یک حق مسلم و مطالبه اساسی برای افکار عمومی شفاف سازی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
آفتابه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
چقدر ساده سر مردم کلاه می گذارند و کار خود را توجیه می کنند موقعی که شهردار و عضو شورا از یک خانواده باشند معلوم هست چه اتفاق می افتد . همچنین با عنایت به هزینه سر سام اور در زمان انتخابات کدام ادم عاقل به خاطر 3600000تومان ان همه هزینه بکند تا بتواند به شورا راه یابد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
کل رقم 40 میلیون تومان هم نشده، این همه خبرسازی و خبر نویسی طرف محکومت قطعی 48000 میلیارد تومانی داره کسی نمی تونه او را محاکمه کنه،یا یک مورد زمین اهدایی از طرف شهرداری تهران بالای 2000000000 تومان میشه ، انوقت برای 39.8میلیون تومان این همه گیر دادید؟بنظر میاد قحطی اخبار باعث این همه پرداخت به این موضوع شده.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
تابناک عزیز؛ شورای شهر سرعین مشمول ماده 3 آئین نامه فوق میشود نه ماده 5. ماده 5 برای شورای فرادستی (شورای شهرستان) می باشد. و شورای اسلامی شهر سرعین هر ماه میتواند 50 ساعت جلسه تشکیل دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار