معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تولید بیشترین میزان محصول کشاورزی با آب کمتر از اولویت‌های بخش کشاورزی در استان اردبیل است که با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۴۷۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 14 August 2017
به گزارش تابناک : جعفر فهیمی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته کارگروه آب کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: هماهنگی‌های منسجمی در راستای تعمیق فکرهای عمرانی و بهره‌برداری و نوآوری در راستای توسعه پایدار، همگن‌سازی نگاه‌های علمی و عملی برای مدیریت منابع آب و خاک در کنار آن حفاظت و نگهداری از  محیط زیست بیش از پیش احساس می‌شود.  

وی بیان کرد: اگر خواستار توسعه و عمران و آبادانی بخش کشاورزی استان هستیم می‌بایست به اندیشه‌ها  و تفکرات در لایه‌های مختلف جامعه اعم از مسئولان تصمیم ساز، تصمیم گیرنده، تولیدکننده و مصرف کننده ارزش و بها دهیم و از تمامی ایده‌ها و نظرات کار ساز و در خور شایسته در راستای افزایش سطح زیر کشت و توسعه صنعتی بهره مند شویم.

فهیمی افزود: حفاظت از منابع آبی و خاکی دو خروجی مهم کمیته کارگروه آب و کشاورزی است و اگر مدیریت توانمندی در دو حوزه مهم آب و خاک توسط دست اندرکاران صورت بگیرد و از بهره‌برداران و تولیدکنندگان حمایت شود به طور قطع شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی اسناندار اردبیل تصریح کرد: مدیریت در مصرف آب کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که با آب کمتر بیشترین میزان محصول را تولید کنیم و اصل بهره‌وری را در حوزه آب و خاک به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین حوزه هماهنگی امور عمرانی استانداری در راستای اجرای توسعه پروژه‌های آب و خاک گفت: در فضای آرامش فکری و کاری می‌توان با روشنی و وضوح مشکلات را رصد کرد و به فراخور آن چاره‌اندیشی کرد که همان آسیب‌شناسی واقعی و کارساز است.

فهیمی اظهار کرد: در این صورت است که  با به‌کارگیری راهکارهای عملی نقشه‌های قابل اجرا را می‌توان در راستای افزایش بهره‌وری پیاده کرد و از بحران کنونی که همانا عبور از بحران خشکسالی است بدون دغدغه عبور کرد و در عین حال از منابع موجود برای نسل‌های حال و آینده به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.  




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار