رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور جواز تأسیس برای سرمایه‌گذاری 6 هزار و 300 میلیارد تومانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 16 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به اهمیت موضوع توسعه استان و نقش تاثیرگذار مطبوعات در آن اظهار کرد: بدون رسانه امکان ندارد توسعه‌ای اتفاق افتاده و یا بتوانیم مدل مناسب توسعه را به سرانجام برسانیم.

وی نقش فعال رسانه‌ها را در این حوزه و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مختلف یادآور شد و گفت: ما از مطبوعات فعال و نقاد انتظار داریم در این زمینه‌ها مشکلات و چالش‌ها را به قلم آورده و در رفع این موانع از مسئولان راهکار درست و منطقی را بخواهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه بدون رسانه بین حاکمیت و مردم فاصله افتاده و ایجاد این فاصله به فساد و تباهی منجر می‌شود، افزود: نگاه ما به جایگاه رسانه‌ها و مطبوعات یک نگاه دکوراتیو و تزئیناتی نیست بلکه نگاه برگرفته از منطق و تعقل و خردورزی است تا از ظرفیت رسانه‌ها بتوانیم بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

عاملی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم شرایط مطلوبی را در حوزه توسعه استان با محوریت صنعت تجربه کنیم باید زمینه فعالیت‌ها و کارهای اساسی و زیربنایی بیشتر از این فراهم آید.

این مسئول با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حوزه صنعت در استان اردبیل ادامه داد: ما در یک سال اخیر در حوزه جواز تاسیس برای سرمایه‌گذاری 6 هزار و 300 میلیارد تومان اقدام به صدور جواز کردیم که یک رقم بالا و قابل قبول محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: ما با محاسبه کل شرایط تولید ناخالص در حوزه‌های مختلف رقم سرمایه‌گذاریمان حتی به هزار و 200 میلیارد تومان در سال‌های گذشته نمی‌رسید در حالی که در این یک سال در حوزه صنعت موفق شدیم بیش از 6 هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در حوزه صنعت با صدور جواز شاهد باشیم.

عاملی اظهار امیدواری کرد: در طول سال‌های آینده این فرایند به یک سرمایه‌گذاری مطمئن و قابل قبول تبدیل شده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت پروانه بهره‌برداری با بهترین شرایط و مطلوب‌ترین وضعیت فراهم آید.

وی بیان کرد‌: این امر زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا در بحث اشتغال و افزایش درآمد سرانه رقم قابل قبولی را شاهد باشیم به طوری که این میزان صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های گذشته 330 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام اینکه در سال گذشته تنها 80 پروانه بهره‌برداری با اشتغال هزار نفر و سرمایه‌گذاری 160 میلیارد تومان صادر شده است، گفت: با بهره‌برداری از این مجموعه‌ها به راحتی می‌توانیم در این حوزه با مطلوبیت بیشتر عمل کنیم.

فعال کردن واحدهای نیمه فعال در اولویت اصلی

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از اول فعالیت این مجموعه تاکنون بیش از هزار و 135 جواز تاسیس و هزار و 45 پروانه بهره‌برداری به متقاضیان صادر شده است، افزود: حدود 25 درصد این واحدها همچنان راکد و یا نیمه فعال هستند.

وی از تشکیل جلسات مستمر کمیته فنی صنعت با هدف رفع موانع تولید خبر داد و عنوان کرد: ما با دعوت از دستگاه‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا موانع پیش‌رو را به سرعت برطرف کنیم که در همین راستا 26 جلسه مالی برگزار شده که 151 مصوبه داشته است که در این جلسات 124 واحد تولیدی مشکلات خود را مطرح کردند که 67 درصد مصوبات نیز تاکنون اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با پیگیری‌ها حل شده است، یادآور شد: در حال حاضر 50 واحد مهم واحد صنعتی در استان اردبیل داریم که به صورت هفتگی با برگزاری جلسات سعی‌مان بر این است تا مشکلات و موانع آنها را برطرف کنیم.

این مسئول ادامه داد: اگر مشکل این 50 واحد تولیدی و صنعتی به سرعت برطرف شود وجهه صنعتی استان اردبیل تغییر پیدا کرده و استان اردبیل به یک وضعیت نسبی و قابل قبول در این حوزه دست پیدا می‌کند.

وی در پایان تولید ناخالص داخلی را یادآور شد و بیان کرد: سهم استان اردبیل از این تولید ناخالص 0.2 درصد صنعت کشور است در حالی که از رقم تولید ناخالص استان 6 درصد مربوط به فعالیت‌های حوزه صنعتی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار