معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل تاکید دارد که نرخ کنترلی و تعیین شده برای مراکز اقامتی مانع از رقابت است.
کد خبر: ۶۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 25 July 2015

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر نرخ گذاری برای مراکز اقامتی را از موانع توسعه کمی و کیفی خدمات مراکز عنوان و تصریح کرد: نرخ کنترلی موجب می شود خدمات به اندازه پولی که هتل می گیرد ارائه شود در حالی که نرخ آزادانه ایجاد رقابت خواهد کرد.

وی وضعیت نرخ گذاری مراکز اقامتی در سطح کشور را نیازمند تغییر دانست و گفت: حتی رتبه بندی هتل ها موثر نیست و نرخ کنترلی دست و پای مرکز اقامتی را برای تغییر خدمات خود می گیرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه هتل بیشتر مورد استفاده اقشار مرفه است، اضافه کرد: برای چنین مشتریانی باید به صورت رقابتی خدمت ارائه کرد چرا که خود مشتری نیز راغب به پرداخت مبلغ بیشتر برای خدمات بهتر است.

تقی زاده در عین حال به افزایش سالانه تعرفه ها اشاره کرد و افزود: شاید به عنوان مثال افزایش ۱۰ – ۱۵ درصدی تعرفه برای مراکز اقامتی شهرهایی که گردشگری تمام فصل دارند قابل استفاده باشد اما در شهرهایی با گردشگری فصلی چندان تاثیر گذار نیست.

وی افزود: به عنوان مثال از ۲۱۷ مرکز اقامتی استان ۱۵۷ مورد در شهر سرعین متمرکز هستند و متاسفانه گردشگری فصلی در این شهرستان موجب شده در بیشتر مواقع سال هتل ها با ۳۰ درصد قیمت پذیرش داشته باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان به ضرورت توزیع زمانی گردشگری در استان تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از ملزومات این مهم تغییر در سرویس دهی مراکز اقامتی با ایجاد رقابت در طول سال است.

تقی زاده اضافه کرد: به عنوان مثال قیمت های رقابتی می تواند برای این گروه از هتل داران به عنوان یک نقطه قوت مود استفاده قرار گیرد و با تخفیفات برای خدمات کیفی گردشگر جذب شود.

وی معتقد است نرخ شناور می تواند حتی سرمایه گذاری در ساخت مراکز اقامتی را رونق بخشد چرا که بازار رقابتی فراهم خواهد ساخت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار