مدیرعامل آبفای شهری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۴ شهر کوچک این استان نیازمند مطالعه طرح فاضلاب است.
کد خبر: ۶۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 01 August 2015

علی خاک نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: علاوه بر این ۱۱ شهر نیز نیازمند اجرای فاضلاب است و ما در قالب برنامه پنج ساله ششم پیشبرد این دو ضرورت را برنامه ریزی کردیم.

وی با تاکید به اینکه جمعیت تحت پوشش فاضلاب در استان ۳۸۷ هزار نفر است، اضافه کرد: در نظر داریم تا پایان امسال با بهره برداری طرح های در دست اجرای این رقم به ۴۲۰ هزار نفر و تا سال ۱۴۰۵ به ۸۳۵ هزار نفر افزایش یابد.

مدیر عامل آبفای شهری استان با بیان اینکه تعداد شهرهای برخوردار از انشعاب فاضلاب هشت مورد است، اضافه کرد: امسال شهر سرعین نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد تا مشکلات این شهر توریستی نیز مرتفع شود.

خاک نژاد در خصوص وضعیت جمع آوری فاضلاب افزود: در حال حاضر ۲۴ میلیون متر مکعب جمع آوری فاضلاب داریم که تا پایان امسال به ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

این مسئول با اذعان به اینکه ۶۵ درصد از آب موجود در شبکه ها بعد از مصرف به فاضلاب تبدیل می شود، ادامه داد: تعداد تصفیه خانه های در مدار بهره برداری گرمی، اردبیل و خلخال است و امسال سه شهر سرعین، بیله سوار و مشگین شهر به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیر عامل آبفای شهری استان در خصوص پروژه های در دست اجرا اضافه کرد: تصفیه خانه سرعین مدول اول شهریور ماه به اتمام می رسد و بیله سوار و مشگین شهر نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

خاک نژاد با بیان اینکه تکمیل تصفیه خانه پارس آباد برای سال آینده برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: اعتبارات تصفیه خانه نمین کافی نیست و امسال فقط می توان پکیج برای شش هزار نفر تهیه کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
یکی از منابع اب شرب اردبیل از سد یامچی می باشد که در مسیرش از شهر نیر می گذرد . یعنی اول با اب فاضلاب شهر نیر غنی ساری شده و سپس به سد یامچی می رسد و از انجا به اردبیل و سرعین منتقل می شود.
2- زیر اردبیل دریاچه فاضلاب قرار دارد . که با هزینه های زیاد ی که توسط شهرداری گرفته می شود امکان استفاده مردم از شبکه وجود ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار