شهردار سرعین گفت: 80 درصد زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک در سرعین فراهم آمده و به زودی 20 درصد مابقی نیز شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 17 August 2015

رضا زنده‌دل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا تجهیزات و امکانات خودرویی مناسب برای شهرداری را فراهم کنیم تا با نوسازی و بهبود کیفی در این زمینه بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به هموطنان ارائه کنیم.

وی از خرید یک دستگاه دستگاه جمع‌آوری زباله و همچنین خرید یک دستگاه بولدوزر و برف‌روب به ارزش 2 میلیارد تومان برای شهرداری سرعین خبر داد و گفت: ما سعی کردیم در این دو سال نوسازی ناوگان ماشین‌‌آلات شهرداری اردبیل را انجام دهیم، چراکه شهرداری‌ها سال‌های متمادی بود در این زمینه با مشکلات و تنگناهایی روبه‌رو بودند و با خرید و نصب باکس‌های جمع‌آوری زباله به شکل مکانیزه امکان سریع جمع‌آوری زباله در روزهای پرترافیک حضور گردشگران در شهر که تا 100 تن زباله در روز تولید و جمع‌آوری می‌شود امکان این امر فراهم آمده است.

شهردار سرعین از مدیرکل امور شهری استانداری خواست تا در اصلاح درجه شهرداری سرعین اقدام جدی و اساسی را انجام دهد.

زنده‌دل با بیان اینکه در این دو سال سعی کردیم تا شهرداری الکترونیک را راه‌اندازی کنیم که سرعین به عنوان اولین شهر کشور در این زمینه رتبه و جایگاه خاص را پیدا کرده است، افزود: تاکنون 80 درصد کار شهرداری الکترونیک انجام شده به طوری که تلاش بر این است تا در حوزه مالی و صدور پروانه کارها از حالت دستی و سنتی خارج شده و به شکل الکترونیکی به انجام برسد.

این مسئول بیان کرد: سعی داریم تا ممیزی املاک و سیستم جی‌آی‌اس را نیز در ماه‌های آینده راه‌اندازی کنیم که البته ممیزی املاک زمان‌بر خواهد بود که در صورت اجرای این طرح دیگر نیاز به نقشه‌برداری‌ها نبوده و مشکل اراضی نیز حل و فصل خواهد بود.

شهردار سرعین ادامه داد: با اجرای این سیستم جلوی 70 درصد تخلفات در حوزه ساخت و ساز و تملک اراضی از طریق سیستم نرم‌افزار گرفته خواهد شد.

سرمایه‌گذاری‌های معطل مانده را تعیین تکلیف کردیم

زنده‌دل با بیان اینکه برای نخستین بار ستاد سرمایه‌گذاری با شیوه‌نامه جدید در شهرداری سرعین راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته ما در بحث سرمایه‌گذاری با معضلات و چالش‌هایی روبه‌رو بودیم که دلیل آن نیز عدم مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه در جذب این سرمایه‌گذاری‌های بوده است.

وی گفت: ما بدون اینکه به دنبال مسائل تبلیغاتی و حاشیه‌ای باشیم در این دو سال با رایزنی‌های مستمر سعی کردیم تا معضلات سرمایه‌گذاران طلایه‌داران را حل و فصل کرده و سهم شهرداری را در این پروژه احیا کنیم.

شهردار سرعین یادآور شد: در پروژه سرمایه‌گذاری شهریار تا 12 درصد سهم شهرداری اردبیل افزایش یافته و در پروژه کلخوران و احداث کمپ گل‌گشت این سهم شهرداری مشخص شده است.

زنده‌دل ادامه داد: در پروژه باغمیشه نیز 4 میلیارد تومان سهم شهرداری را دریافت کردیم و در گام اول سعی شد تا با تعیین تکلیف این پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیرساخت لازم مهیا شود.

وی از آمادگی شهرداری برای همکاری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ویژه با تملک زمین در فضای بیش از 5 هکتار در اطراف شهر سرعین خبر داد و بیان کرد: امکان سرمایه‌گذاری داخل شهر بسیار محدودتر شده و ما تلاش خواهیم کرد تا در دو سال آینده نیز در این حوزه نقطه عطف تحولات جذب سرمایه‌گذار و پروژه‌های مشارکتی را رقم بزنیم.

شهردار سرعین با بیان اینکه در صدور پروانه برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری هیچ محدودیتی به وجود نیامده است، یادآور شد: در این دو سال برای مجتمع آب درمانی ارشادی در فضای به مساحتی 4 هزار و 300 مترمربع صدور پروانه و احداث آن انجام شده و برای سه آب‌درمانی جدید مجوز لازم صادر شده است که این پروژه‌ها نیز در سرعین در حال انجام است.

زنده‌دل از مسئولان میراث فرهنگی خواست تا دست از فرافکنی در این زمینه برداشته و 30 درصد اراضی شهر سرعین را با بازکاربری امکان اجرای طرح‌های مختلف را بدهد.

وی تصریح کرد: رئیس میراث فرهنگی سابق سرعین هیچ اقدامی را در این زمینه انجام نداده و با وجود پیگیری‌ها که ما داشتیم این عضو شورا و رئیس سابق میراث فرهنگی در گشودن راهکارهای اساسی برای توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری در سرعین هیچ اقدامی را انجام نداده است.

شهردار سرعین ادامه داد: امیدواریم با تغییر مدیریت در میراث فرهنگی سرعین بخشی از این آسیب‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.

زنده‌دل گفت: قطعا با برگزاری جلسات و نشست‌هایی که با رئیس جدید میراث فرهگی سرعین خواهیم داشت به یک نقطه نظر مشترک دست پیدا کرده و مشکلات و نارسایی را به سرعت حل و فصل خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار