مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ما تاکنون در قالب ماده 88 در واگذاری اماکن ورزشی در سطح استان موفق شدیم 129 مکان ورزشی را به متقاضیان واگذار کنیم.
کد خبر: ۸۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 23 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایوب بهتاج عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما نه تنها مطبوعات و اصحاب رسانه را یار دوازدهم ورزش می‌دانیم بلکه بر این باوریم مطبوعات همیشه یاریگر حوزه ورزش بودند و اگر در ورزش مطبوعات حضور نداشته باشند گویی تماشاگری برای دیدن بازی‌های رشته‌های مختلف در ورزشگاه حاضر نشده است.

وی با گرامیداشت دهه کرامت و هفته دولت ضرورت اطلاع‌رسانی را در بیان عملکردها و کارهای انجام شده دستگاه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: ما در هفته دولت سعی داریم تا بیشتر با مردم عادی دیدار و نشست و برخاست داشته باشیم تا درد دل‌ها و حرف‌های آنها را بشنویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فعالیت‌های انجام شده در حوزه جوانان را بیان کرد و گفت: هر چند اسم جوانان با نام ورزش و جوانان گره خورده اما رسیدگی به مسائل جوانان در حیطه و اختیارات یک دستگاه نیست بلکه همه باید پای کار بیایند و نظارت‌ها به صورت دقیق و منسجم انجام شود.

بهتاج برگزاری چهار جلسه ستاد ساماندهی جوانان با حضور استاندار و معاون استاندار را به همراه برگزاری سه جلسه کمیته شهرستان‌ها با محوریت مسائل فرهنگی، رفاهی، اشتغال و کارآفرینی جوانان یادآور شد و افزود: ما قطعاً جلسات تخصصی را در سال‌جاری با جدیت بیشتر دنبال کرده و به انجام می‌رسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به وضعیت نابسامان سمن‌ها در گذشته و تمدید فعالیت آنها تنها یک مورد در سال 92 ما سعی کردیم تا در سال گذشته با دعوت از فعالان حوزه جوانان و سمن‌ها این مجموعه‌ها را فعال کنیم به طوریکه به تعداد 12 سند فعالیت خود را از سر گرفته و در حال حاضر نیز هفت سمن در شرف گرفتن مجوزهای لازم هستند تا فعالیت 18 سمن را در استان شاهد باشیم.

بهتاج اضافه کرد: استان اردبیل از لحاظ فعالیت‌ تشکل‌های مردم نهاد رتبه دوم کشور را به دست آورده و ما امیدواریم به رتبه اول نیز به سرعت دست پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه در سال 93 بیش از 223 برنامه فرهنگی با محوریت حضور جوانان در سطح استان برگزار شده و در پنج ماهه امسال و در طول سال گذشته 32 نشست هم‌اندیشی در چهار محور اعتیاد، اشتغال، آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و کنترل خشم تشکیل شده است، ادامه داد: ما در سال‌جاری تلاشمان بر این است تا هم‌اندیشی بین مسئولان و جوانان در حل مشکلات و نارسایی‌های این قشر را برطرف کنیم.

کسب 9 مدال جهانی و آسیایی در سال‌جاری

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سه ماهه امسال ما چهار مقام جهانی را توسط ورزشکارانمان به دست آوردیم که شامل قهرمانی پیمان جان، جواهری، خانم کاردان و مجید فرزین در مسابقات جهانی بود و در کنار آن پنج مدال آسیایی را نیز ورزشکاران ما گرفتند.

بهتاج کسب مدال آسیایی صبری را در رشته ووشو آن هم در مسابقات آسیایی و در مهد ووشوی جهان چین لذت‌بخش و گوارا توصیف کرد و افزود: ناشنوایان این استان در المپیاد کشوری نیز در هشت رشته حضور پیدا کرده و قهرمانی را به ارمغان آوردند.

وی در ادامه تصریح کرد: این تیم ناشنوایان در قالب تیم آسیایی با حضور 11 ورزشکار از این استان با مربی و سرپرستی از این استان در رقابت‌های یاد شده شرکت می‌کنند.

بهتاج کسب 11 مقام تیمی را در مسابقات مختلف یادآور شد و بیان کرد:‌ از این جهت نیز استان اردبیل جز استان‌های برتر کشور است.

وی در مورد واگذاری اماکن ورزشی براساس ماده 88 اضافه کرد: 129 امکنه ورزشی در سال‌های اخیر واگذار شده که 89 مورد از این واگذاری‌ها در پنج ماهه امسال بوده است.

بهتاج ادامه داد: اگر در گذشته در واگذاری اماکن ورزشی جز ضعیف‌ترین استان‌ها بودیم و در جایگاه 27 کشوری قرار داشتیم هم اکنون رتبه دوم کشور را بعد از استان آذربایجان غربی دارا هستیم که در بین شهرستان‌ها نیز اردبیل از این جهت رتبه اول را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آغاز یک نهضت خوابگاه‌سازی ورزشی را در استان و شهرهای مختلف یادآور شد و اظهار کرد: در کنار ساخت خوابگاه‌های ورزشی به مانند سایر استان‌ها تلاشمان بر این است تا هتل ورزشی در این استان احداث شود.

وی ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را یادآور شد و گفت: دو پروژه مهم زمین اسکیت در اردبیل با 80 درصد پیشرفت و خانه وزنه‌برداری با 75 درصد پیشرفت در حال انجام است که با این زیرساخت‌ها استان اردبیل قطعاً میزبان مسابقات قاره‌ای و جهانی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار