رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزاری همایش گرامیداشت استاد شهریار در این استان در روز ۲۵ شهریور ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳ 09 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم دشتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خوشنویسی آثار بهزاد جماعتی تصریح کرد: این همایش با هدف تبیین جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب فارسی به همت بسیج هنرمندان برگزار می شود.

وی با اذعان به اینکه مجموعه نفسی تذکره شهدای استان به تعداد ۴۹ مورد با نام «اندیشه های ماندگار سبلان» گردآوری شده است، اضافه کرد: در نظر داریم در این همایش از این مجموعه رونمایی شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان علاوه بر این ۲۷ شهریور ماه همزمان با روز شعر و ادب فارسی در شهرستان بیله سوار بزرگداشتی برای رزمنده دفاع مقدس حاج رشید جنگجو که متاسفانه وی را از دست دادیم برگزار شده و کتاب شعر وی رونمایی خواهد شد.

دشتی از برگزاری محافل شعر همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و متذکر شد: بسیج هنرمندان استان تاکنون جهت انتشار و تولید سه فیلم کوتاه، هفت نمایشگاه عکس و دو کتاب شعر مشارکت داشته اشت.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه های مصوب بسج هنرمندان برگزاری جشنواره دو سالانه در زمینه های شعر، عکس، فیلم و سرودهای حماسی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در سال  جاری برگزاری چهار جشنواره را برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: در کنار این برنامه کارگاه های آموزشی، جلسات نقد و بررسی و برپایی نمایشگاه ها مورد حمایت است و به همین منظور ۹ رشته هنری و ادبی در بسیج هنرمندان تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان به ضرورت تشویق هنرمندان تاکید کرد و بیان داشت: هنر ارزشی و فاخر هزینه بر است و متولیان فرهنگ و هنر باید تمامی توان خود را برای حمایت از هنرمندان و تشویق آن ها به کار گیرند.

به گفته دشتی اینکه یک سازمان مسئول حمایت از یک هنرمند باشد دیدگاه صحیحی نیست و در حمایت از هنرمندان باید تمامی سازمان ها تعامل و مشارکت داشته باشند.

وی به ضرورت معرفی گسترده هنرمندان به عموم مردم تاکید کرد و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در اردبیل با یاد و خاطره افشار تموک را اقدامی شایسته خواند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اذعان به اینکه استاد تموک سال ها در عرضه ترویج فرهنگ و ارزش های دینی و قرآنی تلاش کرده است، متذکر شد: بر متولیان فرهنگ و هنر و هنرمندان گرامیداشت چنین اساتیدی یک ضرورت است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار