رییس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: دستاوردهای تحقیقاتی در بخش آب کشور ناکافی است.
کد خبر: ۹۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 16 September 2015
به گزارش ایرنا ، محمدرضا شفیعی روز چهارشنبه در هشتمین نشست منطقه ای کمیته های تحقیقات آب شمالغرب کشور در شهر سرعین استان اردبیل افزود: در دولت تدبیر و امید در وزارت نیرو توجه عمده ای به بخش تحقیقات شده ولی هنوز کافی نیست.
او با بیان این که اعتبارات بخش تحقیقات بخش آب کشور باید به 10 برابر وضعیت فعلی ارتقا یابد اظهار کرد: بودجه تحقیقاتی این شرکت از 400 میلیارد ریال به یک هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.
وی گفت: با افزایش بودجه بخش تحقیقات و پژوهش انتظارات از ما بیشتر خواهد شد و باید برای تحقق اهداف بیشتر از گذشته تلاش شود.
او افزود: به رغم تلاش های همکاران ما در بخش های مختلف شرکت های آب منطقه ای هنوز هم جا برای کار کردن در بخش تحقیقات زیاد است.
شفیعی همچنین به تشکیل 16 جلسه تحقیقاتی و پژوهشی در دو سال اخیر در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: تشکیل این جلسات به طور مستمر نشان از اهمیت موضوع تحقیقات دارد.
رییس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین بر لزوم توجه شروع پروژه های تحقیقاتی از متن شرکت های آب منطقه ای اشاره کرد و گفت: پایه تحقیقات مربوط به بخش آب را باید از مجموعه های ذیربط شروع کنیم زیرا نتیجه کار دانشگاهی در این بخش زیاد رضایت بخش نیست.
وی تثبیت اعتبارات پژوهشی در بخش آب را از مهم ترین اقدامات قابل پیگیری این بخش در مدیریت منابع آب عنوان کرد و افزود: با تخصیص و تثبیت اعتبارات به بخش تحقیقات و پژوهش در بخش آب می توان ردیف عمرانی ثابت برای این بخش در شرکت های آب منطقه ای ایجاد کرد.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این نشست گفت: امروز بخش کشاورزی برای گذر از سنت به صنعتی شدن نیازمند توجه به بخش تحقیقات در بخش آب است.
داود نجفیان افزود: با توجه به مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف و روش های نوین آبیاری در بخش تحقیقات می توان برای حرکت بخش کشاورزی از دید سنتی به کشاورزی صنعتی گام های موثری برداشت.
وی شرایط بخش های مختلف در استان را برای توجه به بخش تحقیقات مهیا دانست و گفت: بخش تحقیقات می تواند کارساز در رشد و توسعه بخش های مختلف کشاورزی و
در استان باشد.
نجفیان همچنین یکی از معضلات اصلی بخش تحقیقات در کشور را کمبود منابع مالی تخصیصی به این بخش ذکر کرد و افزود: به رغم تلاش های گسترده ای که در این ناحیه مشاهده می شود متاسفانه عدم تخصیص بودجه مناسب و مستقل عملا این بخش را در سایه نگهداشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به سنگینی گیر و دارهای اداری برای بخش تحقیقات در بحث آب اظهار کرد: اگر اعتقاد داریم که بخش تحقیقات باید به کمک توسعه استان و کشور بیاید باید در کنار بودجه مالی به آسان کردن مسیر تحقیقات در بحث بروکراسی اداری کمک کنیم.
وی لازمه کار تحقیقاتی و نگاه علمی را پرهیز از نگاه سنتی و سیاسی به مسائل عنوان کرد و افزود: امیدواریم تنگناهای موجود و تغییر رویکرد لازم برای توجه به بخش آب هر چه بهتر و بیشتر فراهم شود.
هشتمین نشست منطقه ای کمیته های تحقیقات آب با حضور رییس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و نمایندگان شرکت های آب منطقه ای استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، گیلان ، زنجان ، کردستان و اردبیل در سرعین در خال برگزاری است.
شهر سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار