رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان ۴۸ مرکز خرید شامل انبار‌های تعاونی روستایی، سیلو‌های گندم و انبار‌های کارخانه‌های تهیه آرد در استان تعیین و آماده‌سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ 09 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، نوبخت اژدری ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به خرید ۲۷۹ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل در سال زراعی گذشته گفت: بر اساس پیش‌بینی اولیه، میزان خرید امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل ۳۸ درصد بیشتر از سال گذشته برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از انجام هماهنگی لازم برای تامین سوخت کمباین‌ها، تراکتور‌ها و معاینه فنی تجهیزات فنی برداشت محصول جهت کاهش ریزش محصول با حضور سازمان نظام مهندسی، اتحادیه کمباین‌داران و شرکت فرآورده‌های نفتی استان خبر داد.

وی اضافه کرد: خرید گندم در استان اردبیل به تدریج در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان نیز طی روز‌های آینده و با فرا رسیدن زمان برداشت محصول آغاز شده و روند خرید تا زمان تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اواخر تابستان ادامه خواهد داشت.

اژدری، میزان پیش‌بینی تولید گندم در استان اردبیل طی سال زراعی جاری را ۵۷۵ تا ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۴۵۰ هزار تن از این میزان تولید به شکل تضمینی خریداری شده و مابقی نیز به شکل خودمصرفی و استفاده به عنوان بذر، در اختیار خود کشاورزان خواهد بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار