انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب‌های «ژئومرفومتری» و «نگرشی بر فناوری پیل‌های سوختی» را با رویکردی به حوزه علوم پایه به ویژه جغرافیا، سنجش از دور، توپوگرافی، سوخت‌های فسیلی، سیستم‌های تولید انرژی را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ 08 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، کتاب «ژئومرفومتری»، توسط دکتر جواد خنیفر مدرس دانشگاه‌های استان خوزستان به رشته تالیف درآمده است.

ژئومرفومتری علم آنالیز کمّی سطح زمین است که تمرکز عملیاتی آنبر استخراج متغیر‌های مرفومتریکو اشیا از مدل‌های رقومی ارتفاع (DEMs) می‌باشد. ژئومرفومتری به طور گسترده به منظور حل مسائل چند مقیاسی در علوم محیطی و زمین، مهندسی عمران، عملیات نظامی، اقیانوس‌شناسی، سیاره شناسی و کاوش‌های فضایی و همچنین صنعت بازی و سرگرمی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لازمة یک کاربرد موفقیت‌آمیز، شناخت کاربر (ان) با مفاهیم اساسی، اصول و روش‌های محاسباتی مربوط به آنالیز ژئومرفومتریک (ویژه و عمومی) است که در کتاب حاضر تلاش گردیده با یک رویکرد ریاضی و عملی در سه فصل پوشش داده شوند.

محتوای این کتاب بر اساس تحقیقات نویسنده در زمینة ژئومرفومتری به‌ویژه کاربرد آن در علوم خاک می‌باشد و توجه به موضوعات مبتلابه کشوری و استانی که پیش‌تر مغفول مانده بود در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب «ژئومرفومتری»، ۱۲۸ صفحه ای، در ۳ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۴۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب «نگرشی بر فناوری پیل‌های سوختی» توسط دکتر افشین سعادت و دکتر رضا علائی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی و دکتر مهدی جهانگیری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تالیف شده است.

در حال حاضر تهیه انرژی ثانویه در جهان به میزان زیادی به احتراق سوخت‌های فسیلی وابسته است، لیکن احتراق سوخت‌های فسیلی با بازدهی نسبتاً کم صورت می‏گیرد و گاز‌های حاصل از احتراق از عوامل عمده آلودگی محیط زیست محسوب می‏گردند. بدین دلیل بشر سال‌ها است در جستجوی روش‌ها و توسعه فن‏آوری جدیدی است تا با بازدهی بیشتر و آلودگی کمتری از منابع انرژی سوخت‌های فسیلی استفاده کند. پیل سوختی یکی از تکنولوژی‌های جدیدی می‏باشد که از سازگاری خوبی با محیط زیست برخوردار بوده و عمل تبدیل انرژی در آن با بازدهی بالا صورت می‏پذیرد، لذا به نظر می‏رسد که در قرن جدید و با توجه به پیشرفت سریع فن‏آوری آنها، جانشینی مناسب برای فرآیند‌های احتراقی سوخت‏های فسیلی در سیستم‌های تولید پراکنده انرژی گردد. با توجه به جایگاه پیل سوختی در تولید انرژی در این کتاب، انواع پیل‌های سوختی و چگونگی ساختار و نحوه عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛ کتاب «نگرشی بر فناوری پیل‌های سوختی»، ۱۲۳ صفحه ای، در ۳ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۲۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار